[iTunes 7] ID3 tags van Tag&Rename zijn incorrect*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:29
Ik zit met het volgende, ik heb al mijn muziek getagged met Tag&Rename en daar binnen ziet het er ook (eindelijk!) goed uit. Nu alles in iTunes geladen en voor het grootste deel gaat het goed, maar bij sommige albums krijg ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terpelle/pics/itunes01.jpg

Bij het album van de Bangles zie ik dus bij naam: Bangles - "Tracknaam" terwijl het zo moet zoals bij de Beach Boys, enkel naam: "Tracknaam"

Ik kan niet ontdekken wat er mis gaat (zie Tag&Rename er boven, tag lijkt me goed :? ). Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Opnieuw getagged en ingelezen, maar het blijft zo staan.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[TAG]Speedy schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:54:
Ik zit met het volgende, ik heb al mijn muziek getagged met Tag&Rename en daar binnen ziet het er ook (eindelijk!) goed uit. Nu alles in iTunes geladen en voor het grootste deel gaat het goed, maar bij sommige albums krijg ik het volgende:

[afbeelding]

Bij het album van de Bangles zie ik dus bij naam: Bangles - "Tracknaam" terwijl het zo moet zoals bij de Beach Boys, enkel naam: "Tracknaam"

Ik kan niet ontdekken wat er mis gaat (zie Tag&Rename er boven, tag lijkt me goed :? ). Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Opnieuw getagged en ingelezen, maar het blijft zo staan.
Gebeurt bij mij ook soms. Als de track afgespeeld wordt, wordt vanzelf de correcte weergave gebruikt. (eens op klikken dus). Ik weet ook niet hoe het komt, maar ik stoor er mij niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren mogen problemen en specifieke vragen in een apart topic. Zo zijn de 'grote' topics echt voor ervaringen en discussie. Zie voor meer informatie Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast :).
[TAG]Speedy schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:54:

[afbeelding]

Waarschijnlijk hebben die tracks dan meerdere soorten/versies ID3 tags. Dus dat betekent dat ze een v1.x en v2.x tag hebben. Je kunt die in iTunes (Converteer ID3 tags in contextmenu) verwijderen of je kunt dat via Tag&Rename doen. Aangezien je in Tag&Rename wel de juiste tags ziet, zou ik Tag&Rename gebruiken ;) Je moet dan de v1.x tags verwijderen.

[ Voor 62% gewijzigd door Hoedje op 21-03-2008 18:14 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:29
Heb net de ID tags geupdate met de optie om ID3v1 tags te verwijderen bij update van de v2 tag, maar zodra ik hem in iTunes gooi blijft de situatie hetzelfde. In iTunes aangegeven hem te converteren naar ID3v2 tags, maar helaas ook geen resultaat.

@Alvi, het gaat mij meer om de weergave op mijn iPod, heb nu 3x Bangles onder elkaar staan en de rest valt praktisch buiten beeld (iPod Video).

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy op 22-03-2008 08:16 ]

Flickr | Lego collectie