W2207H in standby na Alt-Tabben

Pagina: 1
Acties:

• Disaster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11-2025
Probleem:
Ik had 2 games tegelijkertijd opgestart, op het moment dat ik wilde ALT+Tabben sprong m'n monitor (HP W2207H) op sleep. (Lampje knipperen)

Acties:
Vervolgens heb ik al een aantal acties ondernomen om dit probleem op te lossen:
- Opnieuw opstarten resulteerde in: Na het laden van Windows XP springt monitor in slaapstand.
- Opstarten in veilige modus: Werkte in het begin wel,
- hier heb ik eerst een aantal virsuscans gedaan. Later wilde m'n PC niet meer in veilige modus. (Krijg een zwart scherm)
- chk dsk /f /r : Nog steeds op standby

Mijn hardware:
Moederbord: Asus P5GD1-VM
Videokaart: XFX 8800 GTS
Monitor: HP W2207H

Iemand een suggestie wat ik nu kan doen? Ik wil graag met die drivers klooien, maar dan moet ik eerst in m'n Veilige Modus zien te komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Disaster op 25-03-2008 10:38 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Afgesplitst van Monitor krijgt geen beeld in - dat is een stokoud topic en deze post is een prima topicstart op zich :)

Oslik blyat! Oslik!

• Disaster
Update:
Het is me gelukt om de drivers te deinstalleren in veilige modus, zodra ik dit gedaan heb kom ik gewoon in Windows.

Helaas zodra ik een nieuwe driver installeer en opnieuw opstart loop ik weer tegen hetzelfde probleem aan (monitor vervalt in sleep mode/geen signaal).

Ik heb de drivers al op verschillende manieren verwijdert (apparaatbeheer/software/deleten van de mappen), maar dat mocht niet baten.

Nu werk ik dus zonder driver in Windows. Ik heb geen idee wat nu moet kunnen helpen.

Iemand een nieuwe suggestie?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 11:21
Drivercleaner al gebuikt?

• Disaster
Update #2:
Op jouw aanraden gebruikt (2x), maar dat mocht alsnog niet baten. Het hielp wel beter moet ik zeggen, ik kwam een aantal (+/- 10 sec.) in Windows waarna vervolgens mijn monitor toch weer in Sleep Mode verviel...

Ik ondervind dus nog steeds hetzelfde probleem.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hier staan een aantal stappen die je kunt proberen.
Meeste zijn logisch ("Ensure the computer is really sending a video signal." :P ), maar staan ook dingen bij die ik nog niet ben tegengekomen in dit topic.
Van resolutie veranderen bijvoorbeeld, of op een andere computer proberen. Of, zoals hier te lezen, een lagere refreshrate instellen misschien?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Disaster
Scipionyx schreef op zondag 23 maart 2008 @ 13:35:
Hier staan een aantal stappen die je kunt proberen.
Meeste zijn logisch ("Ensure the computer is really sending a video signal." :P ), maar staan ook dingen bij die ik nog niet ben tegengekomen in dit topic.
Van resolutie veranderen bijvoorbeeld, of op een andere computer proberen. Of, zoals hier te lezen, een lagere refreshrate instellen misschien?
Dank je Scipionyx, ik zal er direct naar kijken.

• Disaster
Final update:
Ik heb het probleem opgelost. Hoe bizar de oplossing ook moge klinken.

Ik ben de linkjes van Scipionyx afgegaan en heb alle (basis-)stappen doorlopen. Toen ik bij de volgende stap terecht kwam kwam ik tot een ontdekking:

5. Cycle the power on the monitor as follows:
1. Turn off the monitor. The power light on the monitor should be off. Leave the computer turned on.

2. Unplug the power cord.

3. Wait 5 seconds.

4. Plug in the power cord.

5. Press the power button on the monitor to turn on the monitor:
One of two things happens:

5.1 :The image from the computer displays on the monitor and you can use the computer again. This indicates that the monitor was unable to detect that the computer had awakened from suspend mode. Turn the monitor off when it is not being used or disable suspend mode. For some computers, updating the BIOS corrects these types of suspend problems.

5.2: The power light on the monitor comes on but the screen displays one of the messages again. The monitor is not receiving a video signal from the computer that it can detect and use. Continue using these steps to adjust the Windows display resolution to the Monitor's native (default) resolution.

Bron: http://h10025.www1.hp.com...us&dlc=en&product=3543988

Ik kreeg dus zoals in 5.1 beschreven weer beeld. Dit zou zoals beschrijving te maken kunnen hebben met m'n energiebeheer instellingen te maken kunnen/moeten hebben. Maar die stonden allemaal zoals aangegeven.

Na de eerstvolgende restart deed m'n PC het weer naar behoren. 8)7

Dank voor jullie hulp en speciale dank aan Scipionyx!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mooi dat het opgelost is! :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• dmrazor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 10:48
Thanks. Die powercycle werkt bij mij ook. Al 2x gehad dat de monitor niet meer wakker wilde worden. Zowel onder Vista als met Ubuntu. Misschien komt het doordat hij met een DVI-HDMI kabel is aangesloten i.p.v. full HDMI.

Greetz,

Raz.
Pagina: 1