Goede micro sd naar usb adapters

Pagina: 1
Acties:

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11 21:36
Ik heb een paar micro sd kaartjes waar ik data af wil halen, maar geen van de adapters die ik heb willen werken. Ik heb 2 micro sd naar sd converters geprobeert op 3 verschillende computers, en een micro sd naar usb adapters (Klik) op 3 verschillende computers. Maar niks werkt.

De melding die ik steeds krijg is: Plaats een schijf of ander geschikt medium in station ... meer doen ze niet.

Daarom ben ik nu opzoek naar een goede micro sd adapter. Zijn er bepaalde adapters die jullie mij aanraden (of afraden)? En waarom?

Verwijderd

Dan lijkt het er toch op dat deze verminkt zijn, lezen ze wel in het apparaat zelf ? Is er een optie om deze met 'n USB kabel te connecten ?

Verwijderd

Ik gebruik daarvoor zelf een adapterkaartje van micro-SD naar SD, van Motorola (da's dus zeg maar een SD-kaart met een kleine opening erin om de mico-SD erin te schuiven).
Die zat bij het micro-SD-kaartje dat ik bij mn telefoon kreeg. Is er niet ergens zo'n simpel los kaartje te koop? Dat lijkt me goedkoper dan een USB-oplossing en het werkt vlekkeloos!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 16:20 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

weet je zeker dat de kaartjes wel door windows te benaderen zijn? en niet alleen bijv. via een telefoon?
Mijn micro SD's doen het gewoon als ik ze in een micro sd naar sd adapter stop en deze dan in een SD cardreader (z'n losse die je in je usb poort steekt). Ik denk dat het aan de data ligt die er op staat, hoe deze d'r op is gezet
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:19:
Ik gebruik daarvoor zelf een adapterkaartje van micro-SD naar SD, van Motorola (da's dus zeg maar een SD-kaart met een kleine opening erin om de mico-SD erin te schuiven).
Die zat bij het micro-SD-kaartje dat ik bij mn telefoon kreeg. Is er niet ergens zo'n simpel los kaartje te koop? Dat lijkt me goedkoper dan een USB-oplossing en het werkt vlekkeloos!
Denk dat 't de oplossing niet is maar een geheugenkaartje kost werkelijk geen drol dus is 't alleen heel ff zoeken naar een microsd met adapter naar sd.

[ Voor 48% gewijzigd door GoldenSample op 21-03-2008 16:21 ]

Bikemounts.nl op maat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• bassie
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:17:
Dan lijkt het er toch op dat deze verminkt zijn, lezen ze wel in het apparaat zelf ? Is er een optie om deze met 'n USB kabel te connecten ?
Alle micro sd kaartjes werken in verschillende telefoons, alleen niet op de computer.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:19:
Daar heb ik er 2 van SanDisk en Kingston, werken beide niet.
GoldenSample schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:20:
weet je zeker dat de kaartjes wel door windows te benaderen zijn? en niet alleen bijv. via een telefoon?
1 kaartje heeft 1 keer gewerkt met een micro sd > sd converter, daarna nooit meer. Ik heb ook nog een niet gebruikt micro sd kaartje, maar ook daar kan ik niet bij formateren lukt ook niet. Een normale sd kaart erin werkt wel, maar met zo'n converter ertussen werkt het niet meer.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Longshot: Welke kaartlezer gebruik je? Het kan zijn dat je je firmware van de kaartlezer moet vernieuwen om de nieuwere kaartjes te lezen. Dit heb ik ook wel eens meegemaakt.

Hier staat tekst

• bassie
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:48:
Longshot: Welke kaartlezer gebruik je? Het kan zijn dat je je firmware van de kaartlezer moet vernieuwen om de nieuwere kaartjes te lezen. Dit heb ik ook wel eens meegemaakt.
2 die standaard in de 2 compaq pc's van mijn vader zitten, maar het is wel 1 keer gelukt om het kaartje uit te lezen, dus het lijkt mij dat het daar niet aan ligt.

• bassie
Klein schopje, iemand die nog ideeen heeft?

Verwijderd

Al eens geprobeerd in een losse kaartlezer ?
Pagina: 1