[Vista] Hoe intel matrix raid driver laden

Pagina: 1
Acties:

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Topicstarter
Heb vandaag mijn nieuwe computer in elkaar gezet op basis van een Asus P5E moederbord. Wanneer ik Vista installeer vraagt deze op welke schijf. Ik geef de eerste (sata) hd aan maar dan zegt vista dat de computer mogelijks niet van deze schijf kan opstarten... Ik probeer dan de Matrix driver te laden van de Asus-dvd maar dan zegt vista : geen compatibele hardware gevonden. :'( Op een andere pc met floppy probeer ik een driversdisk te maken met het bijgeleverde programa : Asus file Image Extractor. Dit duurt dus telkens 3 kwartier om die floppy te maken; en daarna zegt de pc doodleuk : floppy niet leesbaar............ Waarom staan die Intel drivers niet gewoon in een map zodat je ze op een usb stick kan pleuren :? Nu zijn die blijkbaar ingepakt met die Macrovision troep die je dus met winrar niet uit kunt pakken. Helaas laat de site van Asus en Intel ook al te wensen over 8)7

Weet er iemand waar of hoe ik nu aan die drivers geraak ??

Religion is Opium for the Masses

Verwijderd

1. In de BIOS IDE modus ingesteld hebben (anders uiteindelijk onververmijdelijke BSOD). Je moet eerst een z.g.n. driver voorladen waarmee je BSOD omzeilt. Die neem je normaal met besturingssysteeminstallatie mee thans kan ook achteraf. Principieel kun je met geformatteerde systeempjes beginnen (thans geheel optioneel).
2. In de BIOS AHCI of RAID modus ingesteld hebben anders genoemde foutmelding (en RAID optimaliseren).

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2016 15:50 ]

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Topicstarter
Ik heb eerst AHCI ingeschakeld waarna ik de AHCI Intel driver kon laden en de eerste HD formateren. Hierna waren mijn schijven echter allemaal verdwenen :? In de bios heb ik dan de sata terug op IDE gezet en toen kon ik plots wel Vista instaleren zonder enige driver te oeten laden ????

Als ik zo naden hierover blijkt het dus beter te zijn om te starten met geformateerde drives :?

Ik had al zo een vermoeden omdat Vista wel wilde installeren op mijn 2e schijf die ik had meegenomen uit mijn oude computer en aangeduid stond als primair.. Enfin installatie is nu bezig :9

Religion is Opium for the Masses