Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alleen weergeven == volledig scherm

Pagina: 1
Acties:

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:16
De titel geeft het al wel een beetje weg. Maar ik zal even aangeven waar ik mee bezig ben en waarom het niet lukt.

Ik bouw momenteel een website waarbij je de keuze hebt om die fullscreen te bekijken.
Nu is het vanuit ergonomisch standpunt essentieel om een knop te leveren waarmee de website uit fullscreen stand gehaald kan worden.

Nus heb ik alwel uitgevonden dat het zeer moeilijk/ onmogelijk is om daartussen te toggelen. Dus alleen een sluit knop is de optie.

code:
1
<a href="javascript:window.close();"><font size="1">[x]Sluit volledig scherm</font></a>

Nu probeer ik er alleen voor te zorgen dat je deze link alleen ziet wanneer de website fullscreen bekeken wordt. 2 versies van elke pagina maken is ontzettend veel werk met onderhouden en dus geen optie. Dus ik dacht ik geef met java een voorwaarde aan de knop (probeer ik)

Dit script in de head:
code:
1
2
3
<script type="text/javascript">function verberg() {
var displayState; if (displaystate == "normal") {obj.style.visibility == "hidden";}}
</script>

En dan vervolgens aan de link de naam/ ID "verberg" meegeven.

Nu heb ik zelf weinig kaas gegeten van java en dit werkt alleen voor geen meter :( zelf kom ik er niet uit om dit te programmeren, en via google/got kan ik geen voorbeeld vinden van iemand anders die dit gedaan heeft. Ik ben eigenlijk alleen goed in het toepassen van java. Ik heb een poging gewaagd, maar ik weet niet waar ik moet beginnen :'( . Ik was al best trots toen in voorwaarden aan style sheets kon geven. :>

De testversie van de site waar het om gaat: www.floralprojects.nl/test

Als iemand me hier mee kan helpen zou ik zeer erkentelijk zijn! :)

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Eerst: dit is geen java, dit is javascript. Die 2 hebben (buiten hun naam) niets met elkaar te maken.
Twee: Zoals de code er nu staat heb ik geen idee waar die "obj" variabele naar wijst. Probeer anders het volgende eens: "function verberg(obj)" en in de tag van je sluitknop "onLoad=verberg(this);"

Edit: of je kan je naam en ID van je tag wijzigen naar "obj" ipv "verberg".

[ Voor 11% gewijzigd door Big Womly op 21-03-2008 15:41 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

de oplossing die je zelf bedacht hebt gaat niet werken.

window.close() zal je scherm sluiten. Dan wil je waarschijnlijk terug naar je vorige scherm of eigenlijk je scherm in je browser (niet je fullscreen versie) omdat te doen moet je een fullscreen versie openen met je site en die vervolgens de knop geven.

window.onload = function () {
setFullscreen('url?fullscreen=1');
}

geef dan een parameter mee zodat je die kan opvangen in je js (window.location.href). Hiermee bepaal je het tonen van je knop.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dekaasboer schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:30:
Ik bouw momenteel een website waarbij je de keuze hebt om die fullscreen te bekijken.
Nu is het vanuit ergonomisch standpunt essentieel om een knop te leveren waarmee de website uit fullscreen stand gehaald kan worden.
Als iemand zo slim is om zijn browser fullscreen te zetten dan kan je er toch ook vanuit gaan dat die persoon dat zelf weer kan uitschakelen?
Nu probeer ik er alleen voor te zorgen dat je deze link alleen ziet wanneer de website fullscreen bekeken wordt. 2 versies van elke pagina maken is ontzettend veel werk met onderhouden en dus geen optie. Dus ik dacht ik geef met java een voorwaarde aan de knop (probeer ik)

Dit script in de head:
code:
1
2
3
<script type="text/javascript">function verberg() {
var displayState; if (displaystate == "normal") {obj.style.visibility == "hidden";}}
</script>
Je moet inderdaad een voorwaarde maken, maar nu "verzin" je opeens "displayState" wat natuurlijk niet standaard in JavaScript zit.
Nu heb ik zelf weinig kaas gegeten van java en dit werkt alleen voor geen meter :( zelf kom ik er niet uit om dit te programmeren, en via google/got kan ik geen voorbeeld vinden van iemand anders die dit gedaan heeft. Ik ben eigenlijk alleen goed in het toepassen van java. Ik heb een poging gewaagd, maar ik weet niet waar ik moet beginnen :'( . Ik was al best trots toen in voorwaarden aan style sheets kon geven. :>

De testversie van de site waar het om gaat: www.floralprojects.nl/test

Als iemand me hier mee kan helpen zou ik zeer erkentelijk zijn! :)
Je voorwaarde om te bepalen of een venster het volledige schem vult moet zijn als de hoogte van het scherm gelijk is aan de hoogte van het venster en de breedte van het scherm gelijk is aan de breedte van het venster.

Als je dat naar het Engels vertaalt en even zoek op "javascript screen/window width" kom je al een stuk verder.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:11

BCC

De gebruiker F11 aanleren?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Dekaasboer
Sorry, jullie zien de "lanceerpagina" natuurlijk niet.

Je krijgt eerst een pagina te zien waar gekozen kan worden tussen engels en nederlands, en daarbij tussen fullscreen en normaal. (aangezien sommigen fullscreen vreselijk irritant vinden) Alleen als er dan een digibeet op de pagina komt en fullscreen gaat moet ik die een makkelijke optie geven tot sluiten. Helaas zijn digibeten de doelgroep en hebben geen idee wat F11 af alt tab is :'(

@ Johnny, Displaystate had ik ergens van een javascript tutorial gepikt. Dacht dat dat wel zou werken :/ En ik had wel met engelse parameters gezocht, maar nu ga ik de jouwe eens proberen :p

*Edit, zo te zien detecteerd screen width alleen het aantal pixels van je scherm en niet de modus van de browser.

[ Voor 7% gewijzigd door Dekaasboer op 21-03-2008 16:42 ]

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 09:33
Als ik op fullscreen druk krijg ik maar een popup van de helft van mijn breedte hoor, niets fullscreen aan

Tijd voor weekend :X

[ Voor 12% gewijzigd door CyPh op 21-03-2008 16:50 ]

Uw advertentie hier?

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:45
wat is sowieso het nut om de "fullscreen" optie weer te geven?

niet om te zeiken ofzo, maar ik zie het niet nut niet :s

• Dekaasboer
CyPh schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:45:
Als ik op fullscreen druk krijg ik maar een popup van de helft van mijn breedte hoor, niets fullscreen aan

Tijd voor weekend :X
Gebeurd idd in firefox, maar niet altijd :? Blijkbaar nog wat tweaken zodat hij automatisch je hele scherm vult.

En het nut? Puur eshetisch, fullscreen ziet er wel chique uit bij deze site. En het is zoiezo minder scrollen als je op een 17" monitor (of argh! 15") zit.

*Edit, sorry! Ik lees nu pas Johnny's workaround! Detecteren of het aantal bruikbare pixels==schermresolutie.

d0h! echt zo'n slimmigheidje waar je maar net even op moet komen _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Dekaasboer op 21-03-2008 17:09 ]

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Zo'n fullscreen-optie, da's bijv. leuk voor een portfolio-gedeelte voor sitebouwers, maar als openingsscherm van een website zorg je nu alleen maar voor:
  • extra moeite voor bezoekers (kiezen, klikken)
  • slechtere indexatie door zoekmachines, want jouw beginpagina heeft als enige inhoud 'start fullscreen / start normaal', terwijl je eigenlijk wil dat ze tekst indexeren die inhoudelijk iets zegt over jouw site.
  • extra laadtijd en bandbreedte om eerst die screenshot te laden en daarna nog eens de rest van de site.
(Meer info over splashpagina's.)

Cogito ergo dubito

Pagina: 1