[esx 3.5] vm in esx intern lan laten benaderen

Pagina: 1
Acties:

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Momenteel draait hier een esx 3.5 server met 3 vm's erop. De esx server bevat deze netwerk settings:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~klauwvd/vmwareproblem.jpg

Het is niet mogelijk om vanaf Nokia en Dev-linux andere servers binnen het 10.0.0.0 netwerk te benaderen. Is het misschien mogelijk om de vmnix0 adapter in te stellen als bridged om dit alsnog voor elkaar te krijgen? Alle hulp is welkom _/-\o_

Opgelost door service console op aparte nic te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door doak op 21-03-2008 15:45 ]

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 19:39

wzzrd

The guy with the Red Hat

Even uit nieuwsgierigheid: waarom heb je twee twee service consoles? Ik heb dit nog nooit gedaan (en ik ben hier behoorlijk vaak mee bezig), omdat ik niet zo weten waarom ik dit zou willen. Is er een reden voor dat je dit zo opgezet hebt?

[ Voor 52% gewijzigd door wzzrd op 22-03-2008 10:07 ]

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
De rede waarom je voor een dubbele concole kiest kan reduncie zijn.
Sinds de komst van esx 3.5 eist vmware eigenlijk dat je de service console dubbel uitvoerd.

Het hoeft niet maar dan krijg je zo'n mooie waarschuwing iedere keer dat je connect met je vi client

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:43
whocarez schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:17:
De rede waarom je voor een dubbele concole kiest kan reduncie zijn.
Sinds de komst van esx 3.5 eist vmware eigenlijk dat je de service console dubbel uitvoerd.

Het hoeft niet maar dan krijg je zo'n mooie waarschuwing iedere keer dat je connect met je vi client
Dit krijg je alleen als je HA gebruikt in combinatie met ESX 3.5. Als je geen HA gebruikt vind ESX het prima als je maar 1 service console hebt.