• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:24
Ik krijg sinds vandaag bij het opstarten van de pc de volgende melding:

NTLDR ontbreekt.
Druk CTRL+ ALT + DEL om opnieuw te starten.

Nu heb ik hier diverse topics over gelezen met diverse oplossingen. Deze werkten echter niet, nu heb ik de c-partitie snel geformateerd en er een nieuwe XP pro installatie overheen gegooid, dat zou zeker moeten werken... De melding blijft echter bestaan na opstarten systeem! Als ik de pc start met win xp pro cd in drive en niet boot op de cd start de pc wel gewoon op.

Zou het probleem kunnen liggen aan de snelle format die ik voorafgaand aan de installatie heb gedaan of zou er een groter probleem zijn. Ik heb niet veel zin voor 2e complete format als het niet nodig is.

systeemspecs:
AMD XP 3000, 1 gig geheugen, maxtor 120gig harde schijf,
gigabyte moederbord, x1650pro videokaart
WIN XP pro SP2

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:46
heb je toevallig meerdere schijfen in je pc hangen? Koppel deze anders eens af tijdens de installatie

Specs!

Verwijderd

ten eerse dit topic hoor he niet thuis volgens mij want NTLDR is een loader en heeft niets met PM&G te maken...

maar probeer eens te repairen:
Boot with your XP CD in the cd drive. Select 'To repair..' by pressing 'R'.
When in the Recovery Console type the following:

"copy X:\i386\ntldr C:\" - without the quotes.

Where X is the letter of your CD drive and C is the letter of your system
drive. Take the XP CD out of the cd drive and reboot into XP normally.

Dat zou moeten werken...

Anders een volledige format...

maar je zegt dat je na die fout hebt opnieuw hebt geinstalleerd, volgens mij moet hij NTLDR dan ook weer opnieuw installeren

• vandermark
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:55:
ten eerse dit topic hoor he niet thuis volgens mij want NTLDR is een loader en heeft niets met PM&G te maken...

maar probeer eens te repairen:
Boot with your XP CD in the cd drive. Select 'To repair..' by pressing 'R'.
When in the Recovery Console type the following:

"copy X:\i386\ntldr C:\" - without the quotes.

Where X is the letter of your CD drive and C is the letter of your system
drive. Take the XP CD out of the cd drive and reboot into XP normally.

Dat zou moeten werken...

Anders een volledige format...

maar je zegt dat je na die fout hebt opnieuw hebt geinstalleerd, volgens mij moet hij NTLDR dan ook weer opnieuw installeren
Bedankt voor jullie snelle reacties, ik heb bovenstaande oplossing (en ook nog andere die worden gesuggereerd als je googled op de melding) al geprobeerd, niks werkt en uiteindelijk een snelle format uitgevoerd en opnieuw win xp pro geinstalleerd, en het blijft dus de melding....

Verwijderd

tja dan zit er nietveel anders op dan een complete format en install denk ik...en zo vervelend is dat nou ook weer niet hoor...ik weet iet of er belangrijke data opstaat?
anders ff veileig stellen door in andere pc te hangen..of live cdtje gebruiken

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:10:
tja dan zit er nietveel anders op dan een complete format en install denk ik...en zo vervelend is dat nou ook weer niet hoor...ik weet iet of er belangrijke data opstaat?
anders ff veileig stellen door in andere pc te hangen..of live cdtje gebruiken
Dat heeft hij dus al gedaan... :X

Snelle format == Snelformatteren en dus niet onnodig lang hoeven wachten :). Ik zou haast je HDD de schuld gaan geven eigenlijk.

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:12:
[...]

Dat heeft hij dus al gedaan... :X

Snelle format == Snelformatteren en dus niet onnodig lang hoeven wachten :). Ik zou haast je HDD de schuld gaan geven eigenlijk.
Ja ik weet wat snelle format is, daarom zeg ik ook een complete format..
met een sneller format laat hij de verwijzingen in je allocatie tabel overschrijven en met een complete haalt hij het leeg...en wat maakt ut uit of je nou in een uurtje een pc opnieuw installeerd of in een uur e een kwatier..

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Wordt erg snel naar een format toe gestuurd.

Wat is de config? sata/ide hoe ingericht.
Bepaald wel waar de ntldr naartoe moet en hoe het mbr ernaar kijkt.

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:18:
[...]

Ja ik weet wat snelle format is, daarom zeg ik ook een complete format..
met een sneller format laat hij de verwijzingen in je allocatie tabel overschrijven en met een complete haalt hij het leeg...
Nee hoor, bij een complete format doet 'ie precies hetzelfde als bij een snelle, plus een bad sector leestest op elke sector. Als je het goed wilt doen moet je een full zero-write doen, maar een quick format zou al genoeg moeten zijn om geen last meer te hebben van de vorige install.

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:52

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Inderdaad...ik heb het zelf regelmatig als ik weer eens met de samenstelling van mijn schijven heb zitten rommelen. Probeer eens met de bootsequence van de harde schijven te spelen als je meerdere schijven in je systeem hebt hangen.

• vandermark
GoldenBatt schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:52:
heb je toevallig meerdere schijfen in je pc hangen? Koppel deze anders eens af tijdens de installatie
pizzaislekker schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:39:
Inderdaad...ik heb het zelf regelmatig als ik weer eens met de samenstelling van mijn schijven heb zitten rommelen. Probeer eens met de bootsequence van de harde schijven te spelen als je meerdere schijven in je systeem hebt hangen.
Yes het is gelukt :-) Ik heb 1 schijf in m'n pc hangen maar een externe usb schijf ook. In de bios stond bij harddisk boot device m'n externe usb schijf hoger in de prioriteitenlijst dan m'n interne schijf, ik heb deze twee omgewisseld en nu werkt het weer :)

Bedankt voor alle hulp

[ Voor 25% gewijzigd door vandermark op 21-03-2008 14:44 ]

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:52

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Graag gedaan.

Verwijderd

Wat je volgens mij nog het beste kunt doen is alle hardware die iets met deze fout te maken heeft te testen, zoals bijvoorbeeld je HDD controller, de HDD zelf en misschien het RAM. Of zeg ik nu hele rare dingen? En anders een andere schijf proberen

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Heb ook vaak last van deze melding. Ben erachter gekoen dat het in de sata connector zit van mijn hd-disk. Die zit nogals losjes als ik hem aanduw start hij weer op.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

Niet vreemd, als je hdd niet lekker kan communiceren dan kan je bootloader niet gevonden worden.
Pagina: 1