Vaag netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Heej all,

Blijkt dat ik al een poosje dit probleem heb, dus 't is waarschijnlijk niet ineens gekomen. Ik zit ermee dat 1 van de 3 werkstations continu collisions veroorzaakt als ik een bestand upload naar de server. En niet af en toe eentje, maar het collision-lampje gaat nauwelijks nog uit.
Met andere werkstations heb ik die problemen niet, en al haal ik alles los behalve dat werkstation en de server blijf ik de collisions houden.
Ik heb de netwerkkaart al vervangen voor een andere, protocol-configuratie gereset, met en zonder DHCP gedraaid het maakt niet uit.
?help!?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Robby
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 13:27
heb je al eens geprobeert om een andere poort op de hub te gebruiken? ... je zal er wel nog een over hébben hé (kmoet mijn eerste 3-poorts hub nog tegenkomen ... of je moest een printserver hebben) ... kan goed zijn dat het rx paar van die bepaalde poort niet goed doorgeeft en dan kan het CSMA/CD systeem niet goed werken hé

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Andere hub-poort al geprobeerd.
Ik verdenk inderdaad de kabel, maar aangezien de collisions het hele netwerk afremmen heb ik het werkstation als tijdelijke workaround met coax aan de hub gehangen.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Veel voorkomend probleem is realek pci10mb kaartje (8029 AS chipset) met een oudere driver (of standaard niet AS win driver), die genereerd rotte packets.. Neem aan bekabeling niet achter wasmachines/drogers langs enz zonder afscherming ? (Heb wel es geklooi gehad met een ups die op een kabel stond) Anders weet ik t niet.. komt niet vaak voor dat een kaart rot is maar t kan wel.

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Ah, van die driver is een goeie jah, want de twee Realteks staan inderdaad met de standaard-driver die Windows ervoor installeert (heb ook DHCP, dus installeer OS en 't werkt, lekker makkelijk weetjewel).
Ik zal dat 'ns aanpassen en kijken of 't uitmaakt. Wat dan alleen nog opvallend is, dat is dat ik op deze PC ook via een Realtek 8029AS zit, alleen de kaart is van een andere fabrikant (nou ja fabrikant, de merknaam is anders Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/biggrin.gif) en ik kan vanaf hier wel gewoon een bestand uploaden.
Nou ja anyway, ik zal een andere driver proberen en ff vertellen of 't uitmaakt.

• Fritti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08-2025
Idd, realtek's zuigen. Heb ooit een spelletje Need for Speed 3 gedaan waarbij het hele net out of sync ging, waardoor iedereen de anderen in de kant zag rijden, behalve de 3 die zo slim waren om wat extra geld uit te geven voor een _goede_ netwerkkaart (3com, intel).

--Fritti

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Hmm vaag. Het werd veroorzaakt doordat dat werkstation overklokt was (dat zijn alle werkstations trouwens). Ik zette 'm op normale kloksnelheid en 't werkte. Het vage is dat mijn werkstation ook overklokt is, ook een Realtek-netwerkkaart heeft en dat 't daar wel goed gaat.
By the way, ik vind 3Com's heel hard zuigen, omdat ze veel te duur zijn. Ik denk dat ik vanmiddag nog even probeer om de Compex RL2000 in dat werkstation te zetten.

Pagina: 1