Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Audio drivers installeren niet op laptop

Pagina: 1
Acties:

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Ha,

Op mijn laptop (HP Paviljoen (dv6720ed)) lukt het maar niet om de goede audio drivers te installeren.
Medewerkers (via de chat) op de hp site geven mij de Realtek High Definition Audio 1.89 drivers en de Conexant Audio Driver, maar helaas zonder resultaat. In de laptop zit volgens mij een nForce chipset (MCP65).
Ik heb heel veel drivers geprobeerd, en na het installeren van bovenstaande Realtek Drivers staat bij Apparaatbeheer wel een "Audio device for High Definition Audio" waarvan de drivers ontbreken.

Verder staan in Apparaatbeheer de volgende niet geinstalleerde apparaten:

Base-system apparaat
HP Integrated Module
Onbekend Apparaat
Onbekend apparaat

Ik heb Windows XP opnieuw geinstalleerd, maar helaas zonder resultaat. Het lijkt alsof de kaart niet aanwezig is in de laptop :s.

Weet iemand raad of kan mij advies geven wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt!!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

HDaudio? Er hangt me vaag iets van bij dat je een FIX (Windows update) moet installeren voordat HDaudio werkt.

Bij XP

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 21-03-2008 13:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Wordt die dv6720ed niet standaard met Vista uitgeleverd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

alt-92 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:09:
offtopic:
Wordt die dv6720ed niet standaard met Vista uitgeleverd?
Zie topictitel ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij de driver wordt automatisch de fix geïnstalleerd.
TS, heb je geluid of niet? Ik denk namelijk dat het je modem is die je ziet als HD Audio Device on HD Audio bus. Dat heb ik met mijn laptop ook (Fujitsu-Siemens Pi 1536) als ik de HD audio installeer. Ik durf er bijna geld op te zetten dat het je modem is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Hero Of Time schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:03:
Bij de driver wordt automatisch de fix geïnstalleerd.
TS, heb je geluid of niet? Ik denk namelijk dat het je modem is die je ziet als HD Audio Device on HD Audio bus. Dat heb ik met mijn laptop ook (Fujitsu-Siemens Pi 1536) als ik de HD audio installeer. Ik durf er bijna geld op te zetten dat het je modem is.
Het geluid werkt nog steeds niet. En inderdaad nadat HDAudio in beeld komt dan vraagt ie om de drivers van de modem. Maar ik snap er echt niks van, geen één driver werkt (ook dus niet de algemene Realtek drivers die de medewerker van hp mij gaf).
De Windows FIX zijn de UAA Drivers, maar onder Systeemapparaten in Apparaatbeheer staat deze al geinstalleerd, dus dit kan het ook niet zijn lijkt mij.
Ook de realtek drivers heeft deze driver (UAA) al ingebakken.

Het volgende geeft ie aan onder het kopje "High Definition Audio" in het programma "Unknown Device Identifier":

- MCP65 High Definition Audio
Vendor: nVidia Corp
PnpID: OCI\VEN_10DE&DEV_044A&SUBSYS_30CF103C&REV_A1
OEM Device: Unknown
OEM Vendor: Hewlett-Packard Company
System IRQ: 21, INT # B

Na het installeren van de Realtek drivers krijg ik na het opstarten van Windows steeds een Wizard met de vraag of ik de drivers wil installeren voor "Audio Device on High Definition Audio Bus". Dus de pc vindt de geluidskaart wel (of niet?).

Kan het zijn dat één van de niet geïnstalleerde items in apparaatbeheer (zie TS) ervoor zorgt dat de audiodrivers niet geinstalleerd willen worden?

[ Voor 4% gewijzigd door radem205 op 21-03-2008 19:38 ]

Verwijderd

Zo heb ik het voor elkaar gekregen:

Download de Realtek drivers.
Zoek kb888111xpsp2.exe en pak dit uit met winrar.
Na het uitpakken zie je de directory commonfiles.
In deze directory staat de 'Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio', deze driver kan je gebruiken in Apparaatbeheer.

Ik dacht dat dit met een toekomstige beveiliging te maken heeft, maar weet dat niet 100% zeker.

Verwijderd

TS, welke drivers heb je uberhaupt gebruikt om uberhaupt iets aan de gang te krijgen?
Ik krijg de chipsetdrivers niet eens gevonden... Nvidia AR schijnt het te heten, maar ik kan nergens die driver vinden voor windows XP.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:17:
Zo heb ik het voor elkaar gekregen:

Download de Realtek drivers.
Zoek kb888111xpsp2.exe en pak dit uit met winrar.
Na het uitpakken zie je de directory commonfiles.
In deze directory staat de 'Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio', deze driver kan je gebruiken in Apparaatbeheer.

Ik dacht dat dit met een toekomstige beveiliging te maken heeft, maar weet dat niet 100% zeker.
Ik zie ''Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio' er niet letterlijk tussen staan. Ik heb Realtek HD Audio er bij staan in Apparaatbeheer, maar ik blijf deze onbekende 'Audio Device on HD Audio Bus' houden (Asrock AliveNF5 moederbord).
Was hier al meer bekend over gekomen?
M'n geluid lijkt het prima te doen, maar ik overweeg hdmi als tv-out te gaan gebruiken, dan moet wel de (HD) audio het doen ;)

EDIT:
Oh, zou het nog van m'n Sapphire ATI HD2400 XT kunnen zijn? *gaat zoeken*

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Zero op 09-09-2008 15:17 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
Shadow_Zero schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:13:
[...]

Ik zie ''Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio' er niet letterlijk tussen staan. Ik heb Realtek HD Audio er bij staan in Apparaatbeheer, maar ik blijf deze onbekende 'Audio Device on HD Audio Bus' houden (Asrock AliveNF5 moederbord).
Was hier al meer bekend over gekomen?
M'n geluid lijkt het prima te doen, maar ik overweeg hdmi als tv-out te gaan gebruiken, dan moet wel de (HD) audio het doen ;)

EDIT:
Oh, zou het nog van m'n Sapphire ATI HD2400 XT kunnen zijn? *gaat zoeken*
Welke AsrockNF5 variant (er zijn er 5!)?

En als je HDMI wilt gaan gebruiken ligt het er toch helemaal aan welke videokaart je daarvoor gaat gebruiken......

ps wat heeft dit met dit topic te maken?

ps2; ja dat heeft alles met je HD2400 te maken, ga idd maar eens zoeken.........

[ Voor 11% gewijzigd door kaajee op 09-09-2008 15:22 ]

• Shadow_Zero
Het heeft alles te maken dat ik OOK een "High Definition Audio" in het programma "Unknown Device Identifier" heb en ik wil weten wat het is en hoe ik het goed geinstalleerd krijg.
En ik heb een ALiveNF5-eSATA2+ R3.0 mb.
En ik lees 'de "HDMI-passthrough-bridge"-drivers zitten in het driverpakket van ATI, niet die van Realtek.'. Nu ja, als het aan de ATI kaart ligt, zou ik verwachten dat dat gewoon wordt geinstalleerd met het ATI driver/software pakket. Dus ik weet nog niet wat het nu voor driver is...

(dus mijn HDMI wens is verder geen vraag hierin)

[ Voor 11% gewijzigd door Shadow_Zero op 09-09-2008 15:43 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
Al eens geprobeerd met Ati hd audio driver te zoeken........

Of, als je het bij ATi wilt houden, de ATI Catalyst™ 8.8 HDMI Audio Driver for ATI Radeon HD

[ Voor 32% gewijzigd door kaajee op 09-09-2008 15:46 ]

• Shadow_Zero
Dat bestand zit dus ook in het installatiepakket, zoals hier beschreven door triplebier, maar het mag niet baten. Dus ik zit me nog af te vragen wat het nu is...
Pagina: 1