Beste Tweakers,
Ik heb een D-Link Gigabit router met daar aan een Gigabit NAS en een PC met een Gigabit ethernet kaart.
Als ik met de verkenner een bestand van 1GB copieer van de NAS naar de PC (of andersom) haal ik een max. snelheid van 115mb/s (15mB/s), hij doet er dus 70 sec. over.
Als ik het zelfde bestand copieer dmv FTP gaat het met 200mb/s (25mB/s) dan doet hij er 40 sec. over.
Hij zou over 1GB toch (in über-omstandigheden) maar 8 sec. doen? Laat het er 12 zijn, maar geen 70!!
Dit is in OS XP pro, heb ook Vista Ultimate erop staan, dan gaat het nóg wat trager.
PC:
p4 3.55Ghz
2 GB RAM DDR PC3200
120 GB SATA HDD
Linksys gigabit ethernet kaart PCI
NAS:
Iomega Storcenter
1TB (2x 500GB) SATA
Gigabit ethernet
Router:
D-Link dir-655
Gigabit LAN
Wireless N
Bedrading is CAT-5
Iemand enig idee waarom die snelheden er niet uit komen?
Alvast bedankt!
EDIT1: Voorheen wél hogere snelheden gehaald!
Heb pas een andere AGP video kaar geïnstalleerd en met de PCI kaarten aan het "schuiven" geweest... Dit de mogelijke oorzaak?
Ik heb een D-Link Gigabit router met daar aan een Gigabit NAS en een PC met een Gigabit ethernet kaart.
Als ik met de verkenner een bestand van 1GB copieer van de NAS naar de PC (of andersom) haal ik een max. snelheid van 115mb/s (15mB/s), hij doet er dus 70 sec. over.
Als ik het zelfde bestand copieer dmv FTP gaat het met 200mb/s (25mB/s) dan doet hij er 40 sec. over.
Hij zou over 1GB toch (in über-omstandigheden) maar 8 sec. doen? Laat het er 12 zijn, maar geen 70!!
Dit is in OS XP pro, heb ook Vista Ultimate erop staan, dan gaat het nóg wat trager.
PC:
p4 3.55Ghz
2 GB RAM DDR PC3200
120 GB SATA HDD
Linksys gigabit ethernet kaart PCI
NAS:
Iomega Storcenter
1TB (2x 500GB) SATA
Gigabit ethernet
Router:
D-Link dir-655
Gigabit LAN
Wireless N
Bedrading is CAT-5
Iemand enig idee waarom die snelheden er niet uit komen?
Alvast bedankt!
EDIT1: Voorheen wél hogere snelheden gehaald!
Heb pas een andere AGP video kaar geïnstalleerd en met de PCI kaarten aan het "schuiven" geweest... Dit de mogelijke oorzaak?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 200904 op 21-03-2008 13:03 ]