Toon posts:

[SBS2003] Aantal events verminderen in logboek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

De volgende Warning krijg in elke 10 seconden in het logboek:

Event Type: Warning
Event Source: LicenseService
Event Category: None
Event ID: 221
Date: 21-3-2008
Time: 11:14:23
User: N/A
Computer: ...........
Description:
License usage for product Windows Server is nearing the maximum number of per server licenses purchased. Consult Licensing from the Administrative Tools folder for more information.

Ik weet ervan dus ik heb er voor de rest geen problemen mee. Waar ik wel een probleem mee heb is dat die melding heel vaak komt. Vraag is nu hoe ik dit kan reduceren.

Ik hoor het graag en alvast bedankt.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welk OS draai je en hoeveel licenses zijn er daadwerkelijk nog beschikbaar?

Kijk in het geval van SBS ook eens naar: The number of client access licenses may be reset to five in Windows Small Business Server 2003

lees net in je TS dat het inderdaad SBS is.

[ Voor 9% gewijzigd door Question Mark op 21-03-2008 12:29 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf zoal ondernomen om dit op te lossen? Zien we toch wel graag hier op GoT :)

Ik zie die meldingen ook wel eens bij klanten (alleen op de console), en weet zelf dat de licenses compliant zijn dus negeer ze meestal.
Server via rdp overnemen en je ziet die console messages niet.
offtopic:
:w dj, alles goed?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:42:
Wat heb je zelf zoal ondernomen om dit op te lossen? Zien we toch wel graag hier op GoT :)

Ik zie die meldingen ook wel eens bij klanten (alleen op de console), en weet zelf dat de licenses compliant zijn dus negeer ze meestal.
Server via rdp overnemen en je ziet die console messages niet.
offtopic:
:w dj, alles goed?
Maar ik krijg ze wel in het logboek, ik ben ook idd rdp ingelogd op de server. Ben er intussen achtergekomen dat er een service license logging aanwezig is. Deze stoppen stopt de meldingen, maar dit is niet echt een structurele oplossing. Probleem is dat er 50 licenties zijn en er zjin 9 van de 10 keer 47/48 mensen aan het werk. Er wordt binnenkort overgegaan naar een Windows 2008 server en niet meer SBS(wordt een beetje te krap met 50 man :| ), dus ik ga er geen tijd meer insteken.

offtopic:
:w Jake, ja alles goed, haha.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:28:
[...]
Ben er intussen achtergekomen dat er een service license logging aanwezig is. Deze stoppen stopt de meldingen, maar dit is niet echt een structurele oplossing.
Is ook niet een echt strakke actie op een SBS server :)
Do not disable the License Logging Service on SBS 2003. If you disable the License Logging Service on SBS 2003, the server will restart every 60 minutes.
Description of the License Logging Service in Windows Server operating systems

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
De server is toch niet gereboot, netwerkverbing is 22 dgn up. Service is wel weer gestart, hoe?. Laat ik wel lekker aan staan, tnx voor de info Mark.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 10:25 ]

Pagina: 1