Toon posts:

Monitor bij gamen out of frequency range?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een andere videokaart. Ik krijg telkens na een paar minuten gamen dat mijn monitor op zwart schiet en op stanby lijkt te gaan. Echter komt er van de monitor een bericht in de vorm van: Out of frequency range , set resolution lower or see monitor user guide.

De resolutie van het spel stond op 1280 x 1024 en 60 hz refresh rate en dit zou de monitor moeten trekken, zie details van de oude monitor:

http://www.computerdisplays.co.uk/17...hp%20s7550.htm

Echter ben ik genoodzaakt op 1024 x 768 en een 60 hz refresh rate te spelen terwijl dit toch hoger zou moeten kunnen?? Zit er iets verkeerd en zou het met deze monitor ook moeten kunnen, of wordt het tijd voor een monitor van deze tijd zodat ik mijn videokaart optimaal kan benutten?? Dan weet ik wat mij te doen staat...

Pc setup:

AMD Athon 3000 1.8ghz
1 GB DDR
Club 3D Ati Radeon 1300pro

Alvast bedankt!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:58

ResuCigam

BOFH

Je link naar de monitor werkt hier niet.

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het getest met een 3 maanden oude tft monitor, echter hetzelfde probleem.

Bij de oude crt monitor liep het spel even vast, schoot de monitor op stanby en ging dus uit en vervolgens ging de pc door, maar vanwege geen beeld moest ik rebooten.

Bij de tft loopt een spel ook vast, echter reboot de pc zich dan vanzelf

Zou het wellicht iets met de voeding kunnen zijn? Ik heb een 300w voeding, is dit wellicht te weinig voor mijn (al best verouderde) setup???

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
Topic kicken binnen 24u is not done. ;)

Verder heb ik het zelfde probleem gehad met mijn Neovo F-17 tft.
Ik kreeg continue de melding "Out of Range" dwars door me scherm.
Heb er verder niet echt een probleem van gemaakt en verlaagde de resolutie van de game gewoon.
Op me huidige Samsung SyncMaster 932mw heb ik dit probleem nog niet gehad.

Het lijkt me een soort van beveiliging van je monitor.

[ Voor 0% gewijzigd door svandelft.nl op 21-03-2008 19:33 . Reden: typo ;) ]

System Spec