Toon posts:

Leopard cd/dvd wil niet ejecten na langere tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat ik kan proberen als een cd of dvd niet meer wil 'ejecten' (uitwerpen?) Hier heb ik al een paar weken last van. Ik heb een mac mini intel.

De eerste minuten na inworp wil de disc nog wel ejecten, maar als de disc een half uur of langer in de drive zit, weigert OSX daarna nog te ejecten. Hooguit verdwijnt de disc in Finder, maar is er fysiek nog niet uit.... Als ik daarna DiscUtility open, loopt die vast of blijft eindeloos 'schijfinformatie verzamelen'.
Ook 'drutil tray eject' in Terminal werkt dan niet meer (growlithe bedankt voor je tip)
Ik denk dat het aan OSX ligt, het gebeurt nl. alleen als ik in OSX werk: als ik in windows XP werk (Bootcamp) heb ik dit probleem niet. Ik heb de PMU en SMC al gereset maar dat helpt niet blijkbaar...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 12:15 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 18:23
Hier heb ik er ook regelmatig last van... Geen idee of het ligt aan de tijd, maar ik kan dan vaak wel de mount verwijderen, maar de CD komt er stomweg niet uit. Vaak werkt het via Terminal dan wel, maar het blijft een beetje omslachtig...

Verwijderd

Topicstarter
Nog een 'oplossing' gevonden: Parallels Desktop opstarten, dan in de virtuele windows machine de dvd of cd via 'eject' uitwerpen. Dat werkt in ieder geval sneller dan helemaal opnieuw opstarten :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 11:22 ]