Toon posts:

Nieuwe kaart geinstalleerd: op zwart bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisterenavond mijn 6600 AGP 256 mb geinstalleerd in mijn P4, 2 gig met 300 watt voeding maar er klopt iets niet.
Toen ik mijn computer opnieuw opstarten bleef hij hangen op een zwartscherm en een zandlopertje in beeld. Ik moest toen handmatig weer de computer rebooten maar dat mocht niet baten, hij liep weer vast. Toen in de veilige modus opgestart, daarna weer normaal opgestart en dat ging weer goed. Iets zit er niet goed volgens mij. Maar wat?
Ik herinner mij dat ik bij de installatie van de driver ook een foutmelding kreeg maar weet deze niet meer dus nu heb ik het idee dat het aan de driver ligt. Ik heb deze versie: 169.21_forceware_winxp_32bit_english_whql.exe. Deze zou volgens NVIDIA bij mijn kaart horen.
Net ging het opstarten weer niet goed. Ik zit nu in de veilige modus omdat hij maar niet wilde opstarten en steeds dat zwarte scherm gaf. 1x ging het bijna goed zat ik gewoon op desktop, en ging hij weer spontaan op zwart.
Wat doe ik hier aan?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Windows opnieuw installeren?
Driver opnieuw installeren, na een complete opschoning?

Dit had je eigenlijk zelf ook al kunnen bedenken...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Videokaart in veilige modus volledig uit apparaatbeheer verwijderen. Dan de PC normaal opnieuw opstarten, de videokaart wordt dan opnieuw gedetecteerd. Dan de laatste wqhl driver weer installeren en dan zou het goed moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met DriverCleaner alle drivers verwijderd van NVIDIA, toen op nieuw opgestart maar toen kreeg ik geen melding dat er een kaart werd gedetecteerd, wel dat er allerlei dll's miste. Ik heb toen weer opnieuw de software geinstalleerd, dat ging goed, ik kreeg geen foutmelding meer maar mijn beeld werd wel een keer zwart tijdens de installatie maar kwam vanzelf weer terug uit de standby stand waar hij in vloog en zei dat de installatie was voltooid en of ik opnieuw wilde opstarten. Dat ging goed tot ik op de desktop kwam en daar werd het weer zwart en ging hij op standby en kon ik niets anders doen dan hem handmatig opnieuw op te starten. Dat ging goed, en toen de resolutie weer op 1024x etc gezet. Helaas moest ik toen weg dus weet niet of ik nu van mijn probleem af ben maar volgens mij is het niet goed dat tijdens de installatie mijn scherm op zwart gaat. Overigens kwam mijn scherm toen dus wel weer op met hele andere afmetingen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Helaas moest ik toen weg dus weet niet of ik nu van mijn probleem af ben
Kom op zeg, wat voor zin heeft het om te posten als je er niet bij staat om wat te doen met evt suggesties die je krijgt :?

Sowieso meld je niets over welk OS je draait, mogelijk zit je helemaal de verkeerde drivers te proberen te installeren. Maar goed, misschien is alles in orde... 8)7

Veel te wazig allemaal. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.