• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:41
Goedemorgen iedereen,

Mijn vader is morgen jarig en hij wilde graag een programma geïnstalleerd hebben op z'n laptop om met zijn digitale videocamera video's te bewerken. Echter: hij is een enorme noob dus er zijn wat eisen aan dit programma, namelijk: Makkelijk te leren, niet te uitgebreid, liefst in het Nederlands en ik zoek er een goed, duidelijk, Nederlands boek bij.

Ikzelf gebruik graag Adobe Premiere Pro, maar ik denk dat dat veel te uitgebreid is. Wellicht dat Premiere Elements wat beter is, maar ik kon er geen NL-versie van vinden. Blijft denk ik over Pinnacle Studio 11. Ikzelf heb daar geen ervaring mee, dus ik hoop dat jullie mij kunnen voorzien van een goed programma + een goed boek om video-bewerken mee te leren. Programma mag evt. in Engels, maar het boek moet in het NL zijn (maar dan wel met de Engels termen, snapt u?!).

Ow en het gaat m'n vader voorlopig echt alleen om video's te downloaden via firewire, beetje knippen, plakken, tekstjes, muziekjes en dan op een dvd knallen...

Alvast bedankt!!!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zou zeggen, gebruik gewoon windows movie maker. Deze zit standaard bij XP (en vast ook Vista). Voldoet prima aan de door jou gestelde eisen, is behoorlijk makkelijk in het gebruik (erg noob friendly) en je wordt ook niet overladen door allemaal verschillende opties.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-02 23:20
Win Movie Maker maakt ontzettend slechte kwaliteit filmpjes. Ik zie ook nergens dat het windows only moet zijn.
Dit is een goed pakket. http://www.kinodv.org/

Verwijderd

hier is een NL boek over premiere elements, zover ik weet is er idd geen NL versie van het programma. maar iig een nl boek ervan http://www.vanduurenmedia.nl/titel.asp?ID=153

je kan ook Ulead media studio pro proberen, die gebruik ik zelf.

"De VideoStudio Editor daarnaast wordt geleverd met een complete Video Tutorial, voorbeelden, en twee gedrukte boeken voor het kennis maken met en het wegwijs worden in de vele mogelijkheden."

weet niet of deze boeken nl of UK zijn maar de sofware is wel NL.

http://shopping.kelkoo.nl/ssc-117001-ulead-video-studio.html
succes ermee

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-02 08:27
Ik zou pinnacle studio adviseren als je een hekel hebt aan je pa. Wat een baggerpakket. Crasht zeer regelmatig, en je kan net niet wat je wilt. Premiere elements of Ulead Video Studio (tegenwoordig ook in het nederlands) zijn goede kandidaten. Windows movie maker is echt te basic om iets mee te kunnen. Houdt je nog Magix Video deluxe over (nog niet genoemd), daar weet ik weinig van.

Adobe lijkt me het prettigst, ook omdat je daar zelf wat ervaring mee hebt kan je 't redelijk vlot uitleggen aan je pa.

Succes met je keuze in ieder geval!

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Mijn vader doet dat ook, met WinDVD Creator. Inladen via DV, makkelijk knippen en plakken, muziekjes erbij, en op DVD branden.

Verwijderd

Ik ben het eens met het commentaar dat je met Pinnacle net niet kunt wat je wilt doen, maar toch zou ik het aanraden. Juist voor mensen die alleen maar willen klikken is het ideaal! Alles is gemaakt om met drie klikken een film te maken. Het programma is gewoon volledig NL verkrijgbaar.

Ulead zou ik absoluut afraden. Wat een worsteling is dat programma. Het voordeel is dat je een trial kunt installeren, maar ik kwam er niet doorheen. Ik kon niet eens normaal een film in een door mij te kiezen filmbestand uitvoeren!

Verwijderd

Ik zou een programma nemen waar je videotutorials van kunt vinden. Met nadoen heb ik mijn ouwe zelfs aan Photoshop gekregen!
Pagina: 1