[linux] video database

Pagina: 1
Acties:

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 16:30
Ik heb op mijn server een map staan met allerlei divx bestanden en MP3 bestanden. De MP3 bestanden heb ik via de Edna MP3 jukebox aan mijn website gehangen.

Nu zoek ik voor de Divx bestanden een zelfde soort toepassingen, zodat de films gestreamed naar de andere kant gestuurd kunnen worden. Ik ben benieuwd of er al een applicatie voor bestaat, of dat ik zelf aan de slag moet gaan.. Google en tweakers gaven mij tot op heden geen oplossing...

[ Voor 7% gewijzigd door burlapp op 21-03-2008 10:08 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zal toch wel, wat heb je zoal voor zoektermen gebruikt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• burlapp
Video, database, Divx, library, automatic, edna, php, script, generate, streaming etc. etc. Ik ben dus opzoek naar een kan en klaar pakket. Waar ik steeds op kom zijn stukjes script waar je mee verder kan komen, maar dat is dus niet wat ik zoek :)

Het kan natuurlijk zijn dat het er gewoon niet is, maar mijn laatste poging/hoop is dat iemand hier er een kent :)

[ Voor 3% gewijzigd door burlapp op 22-03-2008 15:51 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met andere woorden: je zoekt een Media Streaming Server voor linux.
Ik mag aannemen dat je ook naar MCE achtige oplossingen als MythTV , Jinzora en dergelijke hebt gekeken?
(waarbij je het deel TV dan achterwege laat)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 11:18

tim427

Turbulence!

Uh... maar wat heeft dit met WINDOWS SERVERS te maken :S :?

Of begrijp ik nou goed dat jij een server hebt waar windows op draait en jij met een Linux OS daar van af wilt stream :?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Last time I checked stond er nog steeds Server-software zonder dat dat specifiek voor WIndows moet zijn hoor ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23

momania

iPhone 30! Bam!

offtopic:
Windows Servers en Server-software Mmm, staat toch echt windows bij :+

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
* sanfranjake geeft topic een zetje over de schutting:
Windows Servers en Server-software > Non-Windows Operating Systems, hoop dat je daar wat meer serieus inhoudelijke replies krijgt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

burlapp schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:08:
Ik heb op mijn server een map staan met allerlei divx bestanden en MP3 bestanden. De MP3 bestanden heb ik via de Edna MP3 jukebox aan mijn website gehangen.

Nu zoek ik voor de Divx bestanden een zelfde soort toepassingen, zodat de films gestreamed naar de andere kant gestuurd kunnen worden. Ik ben benieuwd of er al een applicatie voor bestaat, of dat ik zelf aan de slag moet gaan.. Google en tweakers gaven mij tot op heden geen oplossing...
Over wat voor een verbinding wil je de video versturen?

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

nfs??

>.< >.< >.< >.<

• burlapp
Ik heb een 200 Kb upload. Het liefst zou ik overal willen kijken, maar als de upload te weinig is, dan alleen op het LAN (100 mbit). Ik dacht dat MCE juist voor het broadcasten van TV-kaart beeld was, dat heb ik dus fout?

Dan zal ik daar eens naar gaan kijken...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

burlapp schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:41:
Ik dacht dat MCE juist voor het broadcasten van TV-kaart beeld was, dat heb ik dus fout?
Dat heb je fout ja :)
rechtstreeks kijken/opnemen/timeshiften werkt out of the box, voor het streamen kun je voro een Windows MCE variant kijken naar bijvoorbeeld WebGuide.

Of je kiest een andere oplossing.

• burlapp
Ja, maar ik draai dus wel een Linux distro (Clarkconnect, wat gebaseerd is op Redhat). Daar was in dit topic wat verwarring over ontstaan. Ik had het idee dat ik hem in dit forum had gestart, maar kennelijk niet dus. Door een wat drukke tijd had ik ff geen tijd om te reageren :)
Pagina: 1