station H moet eigenlijk c worden

Pagina: 1
Acties:

• Harry_180
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07-2024
Het probleem is het volgende:

Nieuw systeem, wat ik verkeerd gedaan heb, weet ik denk ik al. (kaartlezer na syteembouw pas installeren)

Nieuw systeem. Nu is XP geinstalleerd op de H schijf, ik wil natuurlijk dat dit c wordt.

Moet ik dan opnieuw XP installeren? Reparatie van installatie werkt niet, dan blijft de schij H heten.

alvast bedankt voor het meedenken.

Harry

[GoT]Gasoline#2396

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

In je configuratiescherm -> systeembeheer -> schijfbeheer kun je de letters van je schijven wijzigen. Maar ik verwacht niet dat dit probleemloos zal verlopen omdat er in je register allerlij verwijzingen staan naar je H schijf, en die gaan niet meer kloppen. Dus moet je zelf manueel alle links gaan aanpassen (zoek naar H:\ en vervang ze door C:\)
Een andere mogelijkheid is een tooltje vinden dat dit alles voor jou doet. Het vroegere PowerQuest Partition Magic (PQ is overgenomen door Symantec, dus moet je misschien daar eens gaan kijken) was zo een tooltje dat dit alles voor jou in orde bracht.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Ook een keer gehad... ben gewoon opnieuw begonnen om problemen te voorkomen. Beter een vers systeem herinstalleren dan een systeem dat al in gebruik is.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:27

Reinier

\o/

Met Partition Magic kan je schijven hernoemen, dat tooltje past ook alle verwijzingen naar het station aan.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Omdat de schijfletter al sinds installatie verkeerd was, is dit niet aan te raden, nagenoeg onmogelijk om dat 100% recht te trekken achteraf omdat er vele verwijzingen naar die partitie in het register staan.

Je systeempartitie letter kan je alleen wijzigen als die na de installatie door een of andere reden opeens veranderd is (virus, spyware, etc...), dan d.m.v. de procedure die hier te vinden is:
How to restore the system/boot drive letter in Windows
Edit: of misschien idd de tool van Powerquest...

Aangezien je installatie vers is, is het nog niet al te ingrijpend om de install opnieuw te doen, ik zou je dan ook sterk aanraden om dat gewoon te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door MaikelG op 21-03-2008 09:54 ]

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
ik dacht dat de verwijzing naar de systeemschijf opgeslagen was in een variabele, en dat de verwijzingen in de registry die variabele gebruikten?

als je dus toch gaat kiezen voor opnieuw installeren is het een kleine moeite om te kijken wat er gebeurt als je wel in windows de driveltter verandert, en dan opnieuw opstart.

misschien dat windows dan zelf al zegt dat je de systeemschijf de letter niet mag veranderen, maar dat merk je dan ook wel snel genoeg.

opnieuw installeren kan altijd nog :)

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 16:00
Ik heb het ook gehad en dat was een en al ellende om goed te krijgen.

Als dit nu bij mij gebeurd, dan installeer ik het gewoon opnieuw.
Een oorzaak bij mij is meerdere schijven met partities.

let the past be the past.

• PurpleDynamite
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10-2025
SPee schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 10:02:
Ik heb het ook gehad en dat was een en al ellende om goed te krijgen.

Als dit nu bij mij gebeurd, dan installeer ik het gewoon opnieuw.
Een oorzaak bij mij is meerdere schijven met partities.
Hier hetzelfde, ik had onder andere card reader en usb schijf laten insteken. Rap willen zijn en niet opgelet tijdens de installatie, resultaat was ook dat windows op H: stond. Opnieuw installen met alles uitgetrokken is de boodschap.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Je kunt het beste opnieuw installeren, ik heb hetzelfde gehad, had alle verwijzingen in het registry etc aangepast, maar dan zijn er toch nog dingen die om de oude schijfletter blijven roepen.

[ Voor 76% gewijzigd door blobber op 21-03-2008 11:24 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1