Toon posts:

Geluid/beeld hapert in films/mp3's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer werkt perfect alleen bij het afspelen van geluidsfragmenten en films hapert ie nogal, dat is heel irritant....Hij doet het ook tijdens spelletjes en dat is helemaal erg als het geluid elke 1 a 2 sec. weggaat en terugkomt....wie weet raad??? help!!

mijn config:
Duron 650@950mhz
Abit KT7-RAID
2x 45gb IBM 7200 in raid 0
Powercolour Geforce 2mx
384mb ram
Scsi cdrom/brander
WinME (onder win98 doet ie het ook)

daarbij een van de nieuwste 4 in 1 drivers + detenators geinstalleerd

Verwijderd

Topicstarter
oja het belangrijkste misschien nog wel, de geluidskaart is een Soundblaster AWE32 (isa)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

DMA van alle apparaten aanzetten :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
euhm.......tjsa.....leg jij mij maar eens uit hoe ik de dma van m'n geluidkaart aanzet ;)

harddisk's zijn RAID dus die zijn standaard al DMA aangevinkt en de cdrom/brander is scsi dus daar valt weinig DMA aan te vinken

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

Smarron

The bend

Misschien heel dom van mij, maar DirectX ??

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 17 februari 2001 13:11 schreef Mikael82 het volgende:
euhm.......tjsa.....leg jij mij maar eens uit hoe ik de dma van m'n geluidkaart aanzet ;)
MP3tjes staan toch op je HD |:(|:(|:(|:(|:(|:((gad it als advies toen nog niet wetenden dat het al op DMA stond)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
nee directx is geinstalleerd, ik heb zowel 7 als 8 geprobeert

Verwijderd

Topicstarter
FrankGuthrie >> toch bedankt voor je reactie hoor, ik ben allang blij dat er iemand reageert ;)

maar m'n probleem is helaas nog niet opgelost, als iemand meer zou weten....heel graag

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:28

EaS

Heb je een of ander programmaatje in je systemtray staan die af en toe je BIOS uitleest, zoals Motherboard Monitor ??
Afsluiten.

Of onder windows 1 x op Ctrl+Alt+Del drukken en van alles behalve 'explorer' de 'taak beeindigen'.

Verwijderd

Mij lijkt je SB het probleem. Haal de de kaart er eens & verwijder de drivers. Kijk eens naar een film ofzo of het dan nog schokt?

Verwijderd

Misschien iets te maken met ACPI...

Heb je geprobeerd om een installatie zonder ACPI (powermanagement totaal uitzetten dus) te doen?

ISA geeft wel vaker dat soort gezeur.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een soundblaster Live! 1024 gekocht en het probleem is helemaal opgelost dus het was inderdaad die oude isa kaart....allemaal bedankt voor jullie hulp/tips
Pagina: 1