Toon posts:

defecte voeding:moederbord oorzaak??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

een vraagje:
ik heb een hp dc530 cmt, hiervan was de voeding stuk>kan gebeuren zou je zeggen.
nu had ik nog wat voedingen op de plank liggen(tijd niet gebruikt).
ik sluit zo'n voeding aan op de pc, maar vervolgens lijkt het of de voeding begint te stinken en de pc hoor je heel even draaien en gaat daarna weer uit.
Ik denk, dan pak ik nog een voeding (450watt, ruim voldoende voor het systeem), sluit deze aan en er komt rook uit de voeding en de pc doet hetzelfde, heel even begint alles te draaien en vervolgens stop het. oja bij alle twee de gevallen brand het lampje op het moederbord wel als de voeding is aangesloten.
kan het zo zijn dat je mobo dit kan veroorzaken of is het gewoon 'bad luck' dat ik 2 voedingen te pakken heb die defect zijn?
ik heb trouwens nog 1 voeding,maar ik ben bang dat deze dan ook het loodje gaat leggen, dus vandaar deze topic.

Bdankt alvas!! :9

Verwijderd

Kan kloppen, HP/COMPAQ gebruikt geen standaard ATA voedingen.
(pinout is anders)
Werkt alleen met standaard voeding van de fabrikant zelf. (kassa)

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Volgens mij heb je gewoon dikke pech gehad. Ik zie niet goed in hoe je moederbord de oorzaak kan zijn van een kapotte voeding. Als er iets kapot zou gaan door de ander lijkt het me eerder je mobo kapot door je PSU, want het is die dat de stroom levert en je mobo verbruikt.

Blaas je je PSU's even uit voordat je ze aanzet zodat alle stof er uit is?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Topicstarter
de 3de voeding ga ik even goed uitblazen en eerst in een andere pc proberen.
Ik laat mijn bevindingen nog weten(vanavond pas denk ik).
i

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 10:34
Nou, ik heb hier via via jaren terug een 420w voeding gekocht..goedkoop ding van 15 euro...ook op een HP D530CMT Mobo en werkt prima, die PC draait nu nog steeds erop met fikse uitbreidingen. Ik denk dat je toch eens je mobo na moet kijken :)
Overigens nooit bij stilgestaan dat ik door een HP/Compaq mobo kapotte PSU's op kon lopen :D heb dus gewoon blindelings dat ding gestoken en werkt prima