• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 16:00
Op dit moment probeer ik mijn DVD collectie om te zetten naar MP4 bestanden, zodat ik ze van mijn twonkey netwerk nas kan afspelen via mijn PS3.

Hiervoor heb ik dvd ripper platinum van Xilisoft geïnstalleerd. Mooi programma, met presets naar 1080p (upscaling) MP4 bestanden voor de PS3. Het enige nadeel is dat dolby digital niet meegenomen kan worden in het output bestand. Nou heb ik er niet zoveel verstand van. Maar wat moet ik doen om MP4 (of ander geschikt PS3 formaat) in 1080p te verkrijgen met behoud van multi channel audio?

Ik heb al met Xilisoft gemaild, de optie wordt niet ondersteund in hun programma.

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-02 13:16
volgens mij heeft het ook niet veel zin om software matig te upscalen, want de ps3 kan dit zelf ook.

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 11:26
zou eens in het ps3 als mediacenter of het ps3 ervaringen topic zoeken. Daar staat alles heel erg veel over dit soort zaken in.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• GenetiX
amsterdammertje schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:24:
zou eens in het ps3 als mediacenter of het ps3 ervaringen topic zoeken. Daar staat alles heel erg veel over dit soort zaken in.
Heb er al heel wat over gelezen, maar niets concreets eigenlijk. Dat is het nadeel van die verzamel topics.

• GenetiX
_avalanche_ schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:23:
volgens mij heeft het ook niet veel zin om software matig te upscalen, want de ps3 kan dit zelf ook.
Dat is inderdaad zo bij DVD, maar ik weet niet hoe dit is bij MP4 bestanden. Die worden namelijk kleiner als ik geen upscaling gebruik. Er zal dus wel iets van kwaliteitsverlies optreden wanneer ik dat niet doe.

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:39
Heb je er dan niet meer aan om MP4 bestanden te maken met normale DVD resolutie, maar met een (hele) hoge bitrate? Dan kan de PS3 ze gewoon upscalen.

• GenetiX
thoomie schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:42:
Heb je er dan niet meer aan om MP4 bestanden te maken met normale DVD resolutie, maar met een (hele) hoge bitrate? Dan kan de PS3 ze gewoon upscalen.
Misschien is dat wat het pakket van Xilisoft gewoon doet hoor. Ik weet niet hoe 'upscaling' te definiëren is.

• GenetiX
Inmiddels ben ik weer ietsje verder. Met Handbrake (http://www.handbrake.fr/) is de conversie goed te doen. Het is een open source pakket met een intuïtieve interface. Vooralsnog werkt het prima bij mij, inclusief de extractie van dolby digital. Playstation 3 preset is included.

Converteren van een gehele DVD duurt overigens 60 uur bij mij.. (2.4Ghz P4 / 2GB) :(

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

GenetiX schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:01:
Inmiddels ben ik weer ietsje verder. Met Handbrake (http://www.handbrake.fr/) is de conversie goed te doen. Het is een open source pakket met een intuïtieve interface. Vooralsnog werkt het prima bij mij, inclusief de extractie van dolby digital. Playstation 3 preset is included.

Converteren van een gehele DVD duurt overigens 60 uur bij mij.. (2.4Ghz P4 / 2GB) :(
Dat kan ik me voorstellen met zo'n processor :o Maar zoals al gezegd, stel je vraag eens in het PS3 als mediacenter topic.
Pagina: 1