Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Joomla frontend problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb gisteren joomla 1.5.1 stable geinstalleerd. Op zich werkt alles prima, er zijn echter twee vervelende problemen:
  • Als ik na te zijn ingelogt op een edit button klik komt het regelmatig voor dat gewoon de pagina refreshed zonder dat de editor verschijnt om het betreffende artikel te wijzigen
  • Als ik de website benader via de internetlink en ik klik dan op edit dan verschijnt er geen geen WYSIWYG editor maar alleen een editor om de HTML te bewerken. Als ik hem via het LAN adres benader werkt dit wel goed.
Wat heb ik al geprobeerd?

- Ik heb de server geupdate met de laatste versie van PHP, MySQL, en Apache.
- Ik heb geprobeerd om een andere editor te installeren en heb die geactiveerd (JSE 1.5) maar ook dit heeft geen resultaat helaas.

Ik heb natuurlijk gezocht via google en daarmee heb ik dus bovenstaande dingen gevonden maar die blijken niet te werken.

Relevante server info:
- Besturings systeem: Fedora core 7
- PHP 5.2.4
- Apache 2.2.8
- MySQL 5.0.45

Hopenlijk heeft iemand nog ideeën hoe dit op te lossen?

Ik heb dit topic maar in DSE geplaats omdat ik hier meerdere topic over cms systemen heb gevonden. Mocht hij desondanks hier niet thuis horen dan sorry daarvoor en dan hoop ik dat hij verplaatst wordt naar het juiste forum.

• ik222
  • Niet online
Niemand een idee :'(

Inmiddels heb ik ook al joomla 1.5.2 geinstalleerd die net beschikbaar is maar ook dit lost het probleem niet op

[ Voor 86% gewijzigd door ik222 op 25-03-2008 08:40 . Reden: Aanvulling ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:31

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

ik222 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:14:
IAls ik de website benader via de internetlink en ik klik dan op edit dan verschijnt er geen geen WYSIWYG editor maar alleen een editor om de HTML te bewerken. Als ik hem via het LAN adres benader werkt dit wel goed.
Klinkt als een setup foutje :)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• ik222
  • Niet online
MueR schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:55:
[...]

Klinkt als een setup foutje :)
Heb je toevallig ook enig idee wat voor soort foutje of hoe het op te lossen? Ik heb namelijk ook al eens alle joomla files opnieuw eroverheen gekopieerd maar ook dit loste het probleem niet op helaas...

Maar dat er ergens een foutje zit zover was ik ook al :9

Even voor de duidelijkheid: Zowel bij algemene instellingen als per gebruiker staat er een WYSIWYG editor ingesteld. Ik heb ook al geprobeerd verschillende editors te installeren en in te stellen maar ook dat helpt niet.

[ Voor 29% gewijzigd door ik222 op 28-03-2008 11:21 . Reden: Aanvulling ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:31

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Als je hem lokaal wel kan bereiken, maar niet via het internet, zal er ergens iets triggeren waar ingebakken veiligheidsfeatures in browsers of systemen (denk aan virusscanners etc) niet happy mee zijn. Controleer eens of je nergens een absoluut pad hebt staan die een benadering vanaf het internet onmogelijk maakt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik heb dit topic maar in DSE geplaats omdat ik hier meerdere topic over cms systemen heb gevonden. Mocht hij desondanks hier niet thuis horen dan sorry daarvoor en dan hoop ik dat hij verplaatst wordt naar het juiste forum.
En eigenlijk is dat niet de bedoeling. Als je iets niet zeker weet, zoek het dna op of vraag het even na i.p.v. dit soort disclaimers te plaatsen.

Er lopen hier inderdaad CMS ervaring topics, maar qua CMS topics hier zou dat het dan ook moeten zijn. Een plek om elke willekeure vraag over een CMS te droppen is het heir niet.

Wat zeiden ze op het joomla support forum? Want dat is de eerste plek voor algemene support voor Joomla. Ik ga deze dan ook sluiten.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.