Heeft iemand ervaring met een Delta8 netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• jvbosma
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-12-2025
We laten een nieuwbouw woning bouwen en willen naar bijna alle kamers (7) een netwerk tv en telefoonaansluiting hebben, de aannemer attendeerde ons op een Delta8 netwerk. Hierbij worden alle signalen door 1 kabel verspreid in de woning ipv. voor elk communicatie middel 1.

Op internet kan ik alleen deze pdf vinden:
www.ttnoord.nl/afbeeldingen/delta_8/Delta8_TTN.pdf

Mijn vraag is of iemand al ervaring met dit systeem heeft en wat de kwaliteit er van is? Storen de 3 signalen elkaar bijvoorbeeld niet. Hoe goed is dit systeem 'bestand' tegen de tand des tijds? (nieuwe technieken, HD-tv etc..)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Vraag waar hij het nog meer heeft aangelegd, en vraag daar naar de ervaringen.

Persoonlijk: de (analoge) telefoon zal het wel goed doen, maar ik verwacht geen hoge netwerksnelheid (10Mb) en televisiesignaal lijkt mij ook storingsgevoelig, of er moet FTP gebruikt worden in plaats van UTP. (maar dan kan je nog last hebben van signalen in andere aders)

Als jij de eerste bent zou ik het persoonlijk niet doen, maar ik ben altijd al wantrouwend geweest tegenover nieuwe techniek waarvan ik de werking niet uit kan leggen ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• jvbosma
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik zal eens navraag doen, ik kan me niet voorstellen dat nog niemand dit systeem gebruikt namelijk.

In de folder staat wel dat het op breedband is ingesteld maar er worden nergens snelheden vermeld. Dus ik ben idd bang dat het misschien bij 10Mb ophoud.

Weet iemand misschien ook of er een alternatief systeem voor is? Wij willen in ieder geval tv en internet naar alle ruimtes.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Patchkastje in de meterkast voor internet en gewoon naar elke kamer 2x cat6 UTP en coax laten trekken. Coax voro RTV, 2x Cat6 utp voor internet en telefoon. Ca6 gaat tot gbit snelheden, moet voldoende zijn zelf al wil je er HD over streamen en zet je alles op 1 kabel via digitale tv in de toekomst. Voordeel van 2x cat6 trekken is dat je die 2e kabel kunt gebruiken voor whatever, en dus niet in de knoop komt als je beneden al een split gemaakt hebt met iets toekomstigs.

Ok, vaag verhaal, ik weet het ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 21:55

qless

...vraag maar...

Ik heb hier naar gekeken toen ik mijn huis gebouwd heb. Ik heb echter toch maar gekozen voor cat5e voor netwerk/telefoon + coax voor televisie.

In principe maken hun gebruik van cat6 achtiger kabels, om zodoende 100 Mbps netwerk + telefoon over te kunnen doen. Met een speciale truck jagen ze er ook het coax signaal overheen, wat zou moeten kunnen met standaard cat6 omdat coax signaal circa tot 700 Mhz gaat. Wel is de kabel niet afgeschermt en vraag ik me af hoe dat bij lange stukken gaat met storing.... En dat was dan ook de reden dat ik het niet gekocht heb, niemand kon mij dat vertellen, en het was redelijk duur voor wat eigenlijk niet meer is dat een flink patch paneel

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-03 19:21
The Eagle schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:20:
Patchkastje in de meterkast voor internet en gewoon naar elke kamer 2x cat6 UTP en coax laten trekken. Coax voro RTV, 2x Cat6 utp voor internet en telefoon. Ca6 gaat tot gbit snelheden, moet voldoende zijn zelf al wil je er HD over streamen en zet je alles op 1 kabel via digitale tv in de toekomst. Voordeel van 2x cat6 trekken is dat je die 2e kabel kunt gebruiken voor whatever, en dus niet in de knoop komt als je beneden al een split gemaakt hebt met iets toekomstigs.
is idd wel het meest realistisch om uit te voeren

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1