Ik ben een site aan het opknappen die ooit door iemand met GoLive is gemaakt. Er staan op de index-pagina een flink aantal thumbnails die bij roll-over een animated gif laten zien. Eigenlijk denk ik dat het effect (een soort langzame knipper) ook wel met opacity geregeld kan worden. Maar voorlopig heb ik alleen die hele berg GoLive Javascripts eruitgegooid en vervangen door een simpele :hover, waarbij een jpg vervangen wordt door een animated gif. Resultaat: het bestandje is meer dan de helft kleiner en het werkt prima in Firefox en Safari.
Alleen in IE 6/7 krijg je na een tijdje rondklikken problemen: het lijkt of de redraw niet meer lukt, op een gegeven moment blijf je zelfs met een blanco pagina zitten. Ik denk dat IE bijna crasht. Valt hier nog wat tegen te doen? Toen de roll-overs nog met JS aangestuurd worden, speelde dit probleem blijkbaar niet. Hier is de site.
Screenshot 1: normale situatie (de witte vakjes hebben geen link).

Screenshot 2: na een tijdje rondmuizen, af en toe klikken en weer verder muizen.

Screenshot 3: (vlak na vorige situatie).
Alleen in IE 6/7 krijg je na een tijdje rondklikken problemen: het lijkt of de redraw niet meer lukt, op een gegeven moment blijf je zelfs met een blanco pagina zitten. Ik denk dat IE bijna crasht. Valt hier nog wat tegen te doen? Toen de roll-overs nog met JS aangestuurd worden, speelde dit probleem blijkbaar niet. Hier is de site.
Screenshot 1: normale situatie (de witte vakjes hebben geen link).

Screenshot 2: na een tijdje rondmuizen, af en toe klikken en weer verder muizen.

Screenshot 3: (vlak na vorige situatie).
[ Voor 28% gewijzigd door torp op 21-03-2008 11:50 ]