bestanden[films etc] overzetten van Pc naar DVD-recorder.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb sinds kort een Dvd/Hdd-recorder met firewire-aansluiting. Nu wil ik bestanden overzetten van mijn pc naar de recorder. Iemand enig idee of dat kan of dat er eerst geconverteerd moet worden? En wat voor kabel ik daar voor nodig heb? Ik zag zoveel verschillende kabels. De recorder die ik heb is de Sony RDR HX750. Zerlf heb ik mij al sufgezocht op het i-net, maar krijg niet echt duidelijkheid of het inderdaad wel mogelijk is.

Tia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Enige wat me kan bedenken: als zo'n hdd recorder beetje gedraagt als firewire videocamera, dan kun je gewoon firewire kabel kopen, en je moet alleen zorgen dat je pc ook over firewire poort beschikt, en je kan gegevens overzetten als mpeg2 stream naar je hd, na kiezen van begin en einde verloop.

Maar verder geen ervaring met zulke recorders. Ik heb alleen firewire DV videocamera en daar houdt mijn ervaring op.

Alleen bij ene firewire externe hd kan recorder ook wel werken als externe hd met de kabel. In dat geval kan je gewoon erin steken.

[ Voor 13% gewijzigd door MrDummy op 20-03-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrDummy schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 22:24:
Enige wat me kan bedenken: als zo'n hdd recorder beetje gedraagt als firewire videocamera, dan kun je gewoon firewire kabel kopen, en je moet alleen zorgen dat je pc ook over firewire poort beschikt, en je kan gegevens overzetten als mpeg2 stream naar je hd, na kiezen van begin en einde verloop.

Maar verder geen ervaring met zulke recorders. Ik heb alleen firewire DV videocamera en daar houdt mijn ervaring op.

Alleen bij ene firewire externe hd kan recorder ook wel werken als externe hd met de kabel. In dat geval kan je gewoon erin steken.
Ok, ik denk dat het met die firewire-kabel gewoon even zoeken is naar de juiste..is op zich niet zo n groot probleem. Ik wou alleen die series die ik b.v in divx ophaal, niet meer branden en dan via mijn standalone dvd-speler afspelen, maar dus ze gewoon rechtstreeks kopieéren naar de harde schijf van de recorder. Hetzelfde uiteraard ook met vob-files. Bedankt in ieder geval voor het meedenken.. :)