Toon posts:

Met laptop via desktop op internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met een laptop via een desktop op internet te geraken?

De laptop beschikt voer Broadcom 802.11b/g (Vista)

en in desktop heb ik een Netgear Wireless-G 54 USB 2.0 adapter zitten. (XP)

Ik heb geprobeerd om via de ad-hoc functie (computer-to-computer) een verbinding te maken, dit lukt voor maximaal een minuut (zonder dat toegang tot internet wordt verkregen) en dan wordt de verbinding weer verbroken.

Verwijderd

Waarom zou je dit willen???
Wireless accespointje kost je 30 euro..(ong:P)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-03 22:29

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Moet mogelijk zijn.
Contoleer of je de WEP of WPA key goed in hebt gevuld en lees je even in over internet connection sharing (ICS).

Makkelijker is om gewoon een accesspoint te kopen voor een paar tientjes.
Werkt stabieler en de computer hoeft er niet voor aan te staan.

Alles kan stuk.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 21:12

DarkSide

theres no place like ::1

sowieso moet je ad-hoc langer vol te houden zijn. Maar dit is alleen om toegang tot shares te krijgen.
als je internet wilt sharen op een pc heeft die pc 2 netwerkkaarten (al dan niet wireless) nodig. Je zou toch moeten routeren. Ik maak uit je TS niet op hoe je netwerk in elkaar zit.
Maar een AP is echt de beste keuze.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:30:
sowieso moet je ad-hoc langer vol te houden zijn. Maar dit is alleen om toegang tot shares te krijgen.
als je internet wilt sharen op een pc heeft die pc 2 netwerkkaarten (al dan niet wireless) nodig. Je zou toch moeten routeren. Ik maak uit je TS niet op hoe je netwerk in elkaar zit.
Maar een AP is echt de beste keuze.
Ik heb geen netwerk ik heb alleen 1 notebook en 1 desktop beide voorzien van 1 Wireless LAN (eerste ingebouwd en tweede op usb). De desktop is met kabel verbonden met de breedbandmodem. Ik heb geen router, accespoint of wat dan ook.

Ik zie ook niet goed wat ik met een accespoint zou moeten. Kan ik dan niet beter een router nemen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 20:42 ]

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Misschien is het je firewall op je desktop die roet in het eten gooit. Die moet zo geconfigureerd zijn dat je desktop als NAT gebruikt wordt. De meeste gratis firewalls hebben die optie niet.

Je zou het als test eens kunnen proberen met je firewall uitgeschakeld.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:37:
Ik heb geen netwerk ik heb alleen 1 notebook en 1 desktop beide voorzien van 1 Wireless LAN (eerste ingebouwd en tweede op usb). De desktop is met kabel verbonden met de breedbandmodem. Ik heb geen router, accespoint of wat dan ook.
De standaard ICS wizard Internet Delen doorlopen op je XP machine dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
slow whoop schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:59:
Misschien is het je firewall op je desktop die roet in het eten gooit. Die moet zo geconfigureerd zijn dat je desktop als NAT gebruikt wordt. De meeste gratis firewalls hebben die optie niet.

Je zou het als test eens kunnen proberen met je firewall uitgeschakeld.
Als NAT? Ik gebruik McAfee.

btw ben alweer meer dan een uur bezig om iets aan de praat te krijgen. Dat ICS lijkt niet zo moeilijk, maar ik ben nog niet op het punt beland dat ik correct een WLAN verbinding kan maken, om de paar minuten gaat die er even uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 22:17 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bridgen zou ook moeten werken, ik heb het alleen nooit met een wlan geprobeert

maar voor 25 euro heb je idd een ap, of iets wat er voor doorgaat.

nat= network adres translation. een functie wat draaid op de router wat er voor zorgt dat alles van hetzelfde adres lijkt te komen

[ Voor 61% gewijzigd door Fish op 21-03-2008 22:24 ]

Iperf

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-03 13:24
Het komt er dus op neer dat je niet direct een probleem hebt met ICS, maar eerder dat je ad-hoc verbinding niet blijft werken. Daar zou ik me eerst eens op concentreren ;)

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:53:
Het komt er dus op neer dat je niet direct een probleem hebt met ICS, maar eerder dat je ad-hoc verbinding niet blijft werken. Daar zou ik me eerst eens op concentreren ;)
Zo ik ben alweer een uur verder, maar geen stap verder :(.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zie je dingen als een zwak singaal of komt ie gewoon strong of exxelent binnen ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:06:
zie je dingen als een zwak singaal of komt ie gewoon strong of exxelent binnen ?
Update ik heb nu een netwerkverbinding tot stand gebracht. Ben er alleen nog niet achter hoe nu verder en hoe ik mappen etc. in XP kan delen.

Verder ben ik bezig internet aan de praat te krijgen.

Signaal sterkte: Uitstekend.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Wat voor breedbandmodem heb je?
En wat voor provider?

Op z'n mooist is je breedbandmodem al router, dus hoef je alleen nog maar een goedkoop AP'tje te kopen, da's veel makkelijker dan dit gekut ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik heb zelf ook eens zoiets gedaan, maar dan met twee laptops (beide XP). Ik had maar één kabel voor een internet aansluiting, en toen heb ik een draadloos ad-hoc netwerkje gemaakt tussen beide laptops.

Dat werkte toen pas nadat ik een andere firewall had geinstalleerd (ZoneAlarm Pro) waarbij ik de "bekabelde" laptop kon instellen als NAT, dat wil zeggen als "doorgeefluik" van de internetverbinding naar de andere computer.

Het delen van een internetverbinding wil trouwens niet zeggen dat je ook mappen deelt. In mijn geval had ik geen "home network", en kon dus niet vanaf de ene computer bij bestanden op de andere computer.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:50:
Wat voor breedbandmodem heb je?
En wat voor provider?

Op z'n mooist is je breedbandmodem al router, dus hoef je alleen nog maar een goedkoop AP'tje te kopen, da's veel makkelijker dan dit gekut ;)
Ik ben eindelijk :D online. Na wat veranderingen in IE en dynamische IP inschakelen is het toch gelukt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 00:47 ]

Pagina: 1