Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170251

Topicstarter
Dit topic is afgesplitst van Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 7)

Leeftijd: 17 jaar
Opleiding(en): ICT Service Medewerker Niveau 2 MBO (nog mee bezig, laatste jaar)
Certificaten: Zwemdiploma :9
Werkervaring: Geen (dan laat ik het krantenlopen eraf)
Soort bedrijf: Softwarebedrijf
Huidige functie: Junior Programmeur

Werkweek: Het is een 0-uren contract nu, misschien na mijn school full-time

Maand salaris(bruto): Indien full-time 950 euro, per uur 5,80 euro.

Ik mocht bij dit bedrijf blijven nadat ik daar stage heb gelopen. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 20-03-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Anoniem: 170251 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:03:
Leeftijd: 17 jaar
Opleiding(en): ICT Service Medewerker Niveau 2 MBO (nog mee bezig, laatste jaar)
Certificaten: Zwemdiploma :9
Werkervaring: Geen (dan laat ik het krantenlopen eraf)
Soort bedrijf: Softwarebedrijf
Huidige functie: Junior Programmeur

Werkweek: Het is een 0-uren contract nu, misschien na mijn school full-time

Ik mocht bij dit bedrijf blijven nadat ik daar stage heb gelopen. _/-\o_
Wil je na je tweede (en dus laatste jaar) al gaan werken?? Als ik jou was zou ik sowieso proberen niveau 3 en 4 te halen. Dit al dan niet in b.v. deeltijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251512

arnax schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:34:
Wil je na je tweede (en dus laatste jaar) al gaan werken?? Als ik jou was zou ik sowieso proberen niveau 3 en 4 te halen. Dit al dan niet in b.v. deeltijd...
Lijkt mij ook, met een niv 2 diploma kan je (denk ik) maar beperkt doorgroeien. mogelijk zit je dan ook uiteindelijk lager op de loonschaal als dat wanneer je een niv3 of niv4 opleiding doet en afrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 251512 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:59:
[...]

Lijkt mij ook, met een niv 2 diploma kan je (denk ik) maar beperkt doorgroeien. mogelijk zit je dan ook uiteindelijk lager op de loonschaal als dat wanneer je een niv3 of niv4 opleiding doet en afrond.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een avondopleiding om toch verder te kunnen gaan, maar tot op heden nog niks gevonden. Maar ik heb verder ook de mogelijkheid om m`n MCP te kunnen halen en ik kan uiteraard mezelf het e.e.a. aanleren. Maar ik las hier op GoT ergens in een topic dat er dus geen avondopleiding zijn voor MBO en dus het beste door kan naar HBO, als je 21+ bent en dat je dan een toelatingstest moet doen. Dus ja ik ben nog even aan het rondzoeken naar avondopleidingen en anders moet ik maar later HBO gaan doen.

En in een deeltijd opleiding moet ik het aan school koppelen, als ik dan zonder werk zit zit ik direct ook zonder school. En daarbij dan krijg ik maar een salaris van ongeveer 300 euro per maand.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 170251 op 20-03-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Anoniem: 170251 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:12:
[...]

Ik ben eigenlijk op zoek naar een avondopleiding om toch verder te kunnen gaan, maar tot op heden nog niks gevonden. Maar ik heb verder ook de mogelijkheid om m`n MCP te kunnen halen en ik kan uiteraard mezelf het e.e.a. aanleren. Maar ik las hier op GoT ergens in een topic dat er dus geen avondopleiding zijn voor MBO en dus het beste door kan naar HBO, als je 21+ bent en dat je dan een toelatingstest moet doen. Dus ja ik ben nog even aan het rondzoeken naar avondopleidingen en anders moet ik maar later HBO gaan doen.
Wat is eigenlijk de reden dat je hierna wilt werken? Geld? Denk dan aan de toekomst en ga eventueel nog 2 jaar voltijd naar school om je niveau 3 en 4 erbij te halen. Want om na 3 jaar werken alsnog naar het HBO te gaan (waarbij een MBO niveau 2 ook een matige vooropleiding is voor het HBO) is voor veel mensen erg moeilijk en hierbij ga je er al vanuit dat je die toelatingstest haalt...

Moraal van het verhaal: Je bent jong, je kunt nu nog studeren (en ook nog met stufi) dus grijp de kansen die je hebt. Het zou erg jammer zijn als je over 10 jaar spijt hebt dat je toch niet verder bent gegaan, omdat je bv een laag salaris hebt of omdat de leuke banen allemaal een hogere opleiding vereisen.

[/zeurmodus]
Anoniem: 170251 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:12:
[...]

En in een deeltijd opleiding moet ik het aan school koppelen, als ik dan zonder werk zit zit ik direct ook zonder school. En daarbij dan krijg ik maar een salaris van ongeveer 300 euro per maand.
Op het HBO moet je het ook aan het werk koppelen, dus dat is in dat opzicht niet anders, maar dan vind ik het wel vreemd dat je dan gelijk niet meer op school mag komen.
Ik bedenk me nu ook net dat er ook nog zoiets is als BBL. Dus 1 of 2 dagen per week naar school. Is dat geen oplossing?

[ Voor 18% gewijzigd door arnax op 20-03-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
arnax schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:20:
[...]

Wat is eigenlijk de reden dat je hierna wilt werken? Geld? Denk dan aan de toekomst en ga eventueel nog 2 jaar voltijd naar school om je niveau 3 en 4 erbij te halen. Want om na 3 jaar werken alsnog naar het HBO te gaan (waarbij een MBO niveau 2 ook een matige vooropleiding is voor het HBO) is voor veel mensen erg moeilijk en hierbij ga je er al vanuit dat je die toelatingstest haalt...

Moraal van het verhaal: Je bent jong, je kunt nu nog studeren (en ook nog met stufi) dus grijp de kansen die je hebt. Het zou erg jammer zijn als je over 10 jaar spijt hebt dat je toch niet verder bent gegaan, omdat je bv een laag salaris hebt of omdat de leuke banen allemaal een hogere opleiding vereisen.

[/zeurmodus]

[...]

Op het HBO moet je het ook aan het werk koppelen, dus dat is in dat opzicht niet anders, maar dan vind ik het wel vreemd dat je dan gelijk niet meer op school mag komen.
Ik bedenk me nu ook net dat er ook nog zoiets is als BBL. Dus 1 of 2 dagen per week naar school. Is dat geen oplossing?
Inderdaad, die BBL opleding is als je geen stage hebt dan meteen ook geen school meer.

Maar op dit moment doe ik dus MBO Niveau 2, m`n rooster is gewoon zo dramatisch, het is vaak maar 2 uurtjes op een dag naar school. Kijk ik leer dan sowieso weinig, dan wil ik liever werkervaring op doen en dan van het werk dat ik doe leren. En ik mag ook Microsoft Certificeringen halen.

Ik heb trouwens net nog even rondgebeld, maar nog steeds geen opleiding gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 16:37
Deeltijd ICT baantje, ik denk dat veel tweakers hier een moord voor zouden doen. Beetje bijleren, en ondertussen ook nog wat bijverdienen en werkervaring opdoen.

Ik zie het probleem hier niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Leeftijd: 17
Opleiding(en): VMBO gemengd+, nu bezig met MBO Mediatechnologie niveau 4
Certificaten: nog geen, volgend jaar CompTIA A+
Werkervaring: geen relevante
Werkgever: een webwinkel
Huidige functie: Productmanager

Salaris: 180 euro
Laptop: nee
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 10 uur
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Thuiswerken mogelijk
Land: Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:46
AE86 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:03:
Leeftijd: 17
Opleiding(en): VMBO gemengd+, nu bezig met MBO Mediatechnologie niveau 4
Certificaten: nog geen, volgend jaar CompTIA A+
Werkervaring: geen relevante
Werkgever: een webwinkel
Huidige functie: Productmanager

Salaris: 180 euro
Laptop: nee
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 10 uur
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Thuiswerken mogelijk
Land: Nederland
Jij zit zeker op het GLR 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:46
als je nu op mbo2 zit hoef je denk ik niet te verwachten om ooit hbo teg aan halen...
Maar niveau 3 of 4 zou ik minimaal proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
PainkillA schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:51:
als je nu op mbo2 zit hoef je denk ik niet te verwachten om ooit hbo teg aan halen...
Ik ben vorig jaar op niv2 begonnen, ik begin als ik me diploma heb(niv3 ben opgestroomt) dan dit jaar met niv4 :) En ik begin toch wel een beetje te spieken naar de mogelijkheden van hbo&werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210014

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 210014 op 23-06-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192407

PainkillA schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:51:
Er zitten wel uitschieters bij hoor :w begonnen op niveau 2 samen met een klasgenoot waren we hier te slim voor, 1ste jaar al over gegaan naar niveau 3 deze vorig jaar met succes behaalt en dit jaar niveau 4 behaalt. Volgend jaar vrolijk door naar het HBO *O*

Ff weer on-topic:
Zoals je leraren ook al zullen zeggen is dat de niveau 2-ers steeds een kleinere markt krijgen, met de moderne automatisering. Als ik jou was zou ik gewoon doorgaan naar niveau 3 en hopelijk voor jou ook nog met 4...
Check de andere topics even, als je je studie niveau 3/4 afrond is dit bedrag bijna verdubbelt...
Let ook...je hebt verschillende ladders, als je bv nu met die 950 accoord gaat is de bovenste tree mischien €2000,- terwijl als je 3/4 afrond dat je begint met laat ik zeggen €1500,- waar het dak miss €3000,- is. Als voorbeeld dan.
Moet je miss even aan je ouders vragen, weet dat mijn ouwelui iig een boekje hebben met deze loonschalen (wel een andere sector)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Er zitten wel uitschieters bij hoor :w begonnen op niveau 2 samen met een klasgenoot waren we hier te slim voor, 1ste jaar al over gegaan naar niveau 3 deze vorig jaar met succes behaalt en dit jaar niveau 4 behaalt. Volgend jaar vrolijk door naar het HBO *O*
Hoe heb jij dan in 1 jaar je niv4 diploma behaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192407

dieselb0y schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:59:
[...]

Hoe heb jij dan in 1 jaar je niv4 diploma behaald?
bij elkaar 4 jaar.

1ste jaar:
1ste helft niveau 2
2de helft niveau 3

2de jaar:
niveau 3

3de jaar:
1ste helft stage
2de helft 1ste kwartaal: examen niveau 3
2de helft 2de kwartaal: niveau 4

4de jaar
1ste helft examen niveau 4
2de helft stage

Kan dus met een jaar verlies tov VWO op het HBO zitten aangezien ik ook het 1ste jaar daar kan schrappen, doe ik echter niet weet nog niet of ik Informatica of Technische Informatica wil doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 192407 op 22-04-2008 15:23 ]

Pagina: 1