Enkele vragen ivm nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views

• Nelton
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik ben van plan om een nieuwe pc in elkaar te zetten. Van de volgende specs ben ik al zeker:
CPU: E8400
Graka: 8800GT 512Mb

Probleem:
Ben nu al een week opzoekwerk aan doen ivm de rest en zie nu op den duur het bos door de bomen niet meer (of andersom).
Als ik reviews zoek over al dan niet DDR2 of DDR3, kom ik bij reviews van vaak een half jaar geleden uit, niet echt recent te noemen dus.
  1. De prangende vraag is natuurlijk gaan we nu voor een DDR3 mobo en DDR3 geheugen zodat we later nog verder kunnen uitbreiden?
    Of is het gewoon beter om nu voor DDR2 te gaan en in de toekomst dan gewoon een nieuw mobo en ram te kopen om eventueel sneller te gaan…
  2. Welke chipset kan voldoen als we voor DDR3 gaan of als we voor DDR2 gaan, rekeninghoudend met ondersteuning van PCI-e 2.0.
  3. Welk merk van mobo/type is aan te raden?
  4. Welk merk/type van geheugen dan nemen; rekeninghoudend met de bussnelheid van 1333Mhz van de CPU?
Uitgangspunt: ben niet van plan om SLI te gaan of om drastisch te gaan overclocken.

Gebruik: soms wat Photoshop werk, vooral gamen…

Misschien nog een klein vraagje ivm graka, zag dat er ook een 8800GT 1Gb versie was. Nu uit reviews bleek dat deze geen echte meerwaarde kon brengen, maar als je bv kijkt naar een spel zoals crysis, dan zou deze voor recommended 640Mb aan videogeheugen vragen. Nu ik weet dat dit wat vergezocht is, omdat het niet allemaal afhangt van de hoeveelheid geheugen en het ook vaak afhangt van op welke resolutie men speelt. Maar men zou toch mogen stellen dat men met een 512Mb kaart het toch een tijdje moet volhouden op game gebied, toch?

Ik weet het, het is een hele boterham, maar het zou leuk zijn om verschillende meningen/bevindingen hierover te ontvangen. Zeker over de probleemsituatie, dan zou ik tenminste een beslissing kunnen nemen en over kunnen gaan tot de bestelling!

Verwijderd

1) DDR3 heb je niets aan. Gezien de snelheid zo ver boven de FSB ligt. Al die snelheid heb je niet zo veel aan als je geheugen toch moet wachten op je fsb.(Nu is dit niet geheel waar, omdat je nog een overhead hebt, maar de winst is minimaal). Verder is ddr3 nu veel te duur. Gewoon ddr 2 houden
2) X38
3) Gigabyte X38-DS5 is een erg mooi bordje. Weinig vdroop.
4) Gewoon een A merk, maakt opzich niet zo veel uit, gewoon PC6400 Cas 5 geheugen.

De 1gb is idd op dit moment totaal overbodig en ik zou daar ook niet (veel) extra voor neerleggen.

Verwijderd

Ik dacht dat 1gb pas zijn vruchten gaat afleveren als je op gigantische resoluties gamet toch?

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-01 14:06
Voor zover ik weet ondersteunt een Asus P5KC DDR2 en DDR3 :) Dus kan je nog prima een jaar op DDR2 draaien totdat een overstap naar DDR3 nodig is.

Verwijderd

1gb is niet totaal overbodig, voor nu misschien een beetje overkill maar binnenkort en dan bedoel ik binnen half jaar kan het wel eens handig zijn. Ivm met eventuele nieuwe fps games zoals Crysis.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 00:06 ]

Verwijderd

O, bij crysis zal het nut hebben.... dacht het niet he

http://firingsquad.com/ha...er+_1gb_review/page12.asp

• Nelton
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08-2023
devguru schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 22:28:
Voor zover ik weet ondersteunt een Asus P5KC DDR2 en DDR3 :) Dus kan je nog prima een jaar op DDR2 draaien totdat een overstap naar DDR3 nodig is.
Ik denk dat ik dan toch maar ga gaan voor een DDR2 mobo, want op zulk mobo is er toch maar plaats voor 1xDDR3 per bank (dus in totaal 2 latjes).. Loont dus volgens mij niet echt de moeite dan.
Idd, ben deze morgen nog een paar reviews tegengekomen waarbij deze niet noemenswaardig beter presteert.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Ik zou ook lekker voor een Gigabyte moederbordje gaan. Krijg je meer voor je geld in verhouding met een Asus. De Gigabyte GA-X38-DS4 heeft ddr2 1200mhz en ECC ondersteuning. Hierkan je dus mooie relatief goedkope geheugenmodules in kwijt met top prestaties. ECC houd in dat het geheugen in staat is om zelf geheugenfouten op te lossen (extra stabiel dus). Lang niet alle moederborden hebben dit.

Verwijderd

Wat is je budget trouwens? Ik ben ook van plan om in juni een nieuwe pc aan te schaffen met soortgelijke specs..

Waarom ben je trouwens niet voor de 9600gt gegaan? Op welke resolutie game je?

btw, moet je de bios van de GA-X38-DS4 eerst updaten?

nvm:

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=544442#post5441850

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 12:01 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Allereerst staat dit toch echt in het verkeerde subforum. Je geeft zelf al aan dat je niet wilt gaan overclocken :)

Ten tweede zijn dit toch echt vragen die je zelf het beste kunt beantwoorden. Jij weet alleen zelf wat je precies wilt, wilt uitgeven, gaat gebruiken etc.
Reviews kunnen je daarbij helpen inderdaad, maar verder heeft iedereen daar toch echt een ander gevoel/indruk/overweging etc. bij, en kan je dus ook iets anders aanraden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.