Hoe verdeling programma's over HD's ??

Pagina: 1
Acties:

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Ik heb momenteel 1 ata interne schijf 250 gb en 2 externe usb harde schijven op een pentium 4. Ik draai windows xp.

Ik gebruik computer voor maken muziek. Waarbij ik verschillende muziekprogramma's tegelijk draai (zoals cubase en reason). Deze hebben continu samples nodig.

Mijn vraag: Is het verstandig om zowel windows en de muziekprogs en de samples op de interne HD te zetten of is er een betere verdeling mogelijk?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42
Hou het gewoon op de interne. USB schijven moet je eigenlijk alleen voor opslag gebruiken, die USB zut ertussen vertraagt de boel alleen maar...

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Plugins zoals Kontakt (versie 3: nu met 30+ gigabyte aan library, *O* ) hebben heel graag dat ze een vaste drive-letter krijgen waarvan ze hun materiaal af kunnen halen. Externe schijven zijn daar niet echt je van het voor. Verder gaat 'ie raar doen als de schijf niet te vinden is, want dan mag je je hele database repareren.

Haal nog een 80 gb schijfje waar je je Windows en applicaties op zet, maak van de 250 gb schijf de sample-library + eigen creaties-schijf, en gebruik de externe als backups. Cargo-cult rituelen zoals je programma's op een aparte partitie mikken hebben toch weinig zin, want herinstalleren mag je toch. Ik heb zelf een 250gb schijf en een 400gb schijf die ongeveer dat doen (en een computer met nog eens 400+ gb erin voor backups).

Eventueel kun je er dan ook alleen de sample-libraries als backup op zetten zodat je de CDs alleen maar nodig hebt voor de plugins. Nog een keertje 12 DVDs (jeuj, Komplete 5) erin mikken waarvan er 11 voor samples zijn (die toch niet in de registry worden toegevoegd) is niet leuk.

teveel zooi, te weinig tijd