Acer P193wd Resolutie Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-04 19:39
Ik heb een raar probleem met de Acrer P193wd. Het is het volgende probleem:

Het scherm ondersteund maximaal 1440x900 pixels als resolutie. Echter als deze resolutie word ingesteld word deze wel geaccepteerd, maar na een reboot komt het bericht 'Geen Signaal' op het scherm en gaat op zwart. Windows start wel gewoon op, alleen de monitor gaat in de standby stand.
Het gekke is, dat het wel lukte om de resolutie op zijn hoogst in te stellen, toen de monitor net geinstalleerd was, maar naar een reboot dus in standby stand gaat.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals een andere DVI kabel te gebruiken, maar zonder resultaat.

Met de VGA kabel zijn er geen problemen, dan start de PC gewoon op in 1440x900 resolutie. Het probleem doet zich dus alleen voor met de DVI kabel.

Wat ook vreemd is, is dat de monitor onder Windows Vista wel probleemloos werkt. Het is namelijk een dual-boot op die PC, dus kon ik dat mooi uitproberen.

De videokaart waar de monitor op aangesloten is, is een ATI Radeon X300 64 MB (alleen DVI aansluiting). Het besturingssysteem is Windows XP Pro SP2.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Probeer een andere DVI kabel te gebruiken (?), probeer de drivers opnieuw te installeren of probeer nieuwe drivers uit en probeer anders eens Windows opnieuw te installeren.

• Buffalo
Alex3305 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:20:
Probeer een andere DVI kabel te gebruiken (?), probeer de drivers opnieuw te installeren of probeer nieuwe drivers uit en probeer anders eens Windows opnieuw te installeren.
Zoals je in mijn post ziet, heb ik al een andere DVI kabel gebruikt. Ook heb ik ATI Catalyst 8.3 geinstalleerd. Driver is dus up-to-date. Windows opnieuw installeren lijkt me wel heel radicaal voor dit probleem, toch?

Het vreemde is, dat de monitor onder Windows Vista wel gewoon perfect werkt.

DVI kabel valt dan eigenlijk al af, omdat met diezelfde DVI kabel onder Vista geen problemen zijn.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 07:20
Ik denk dat je videokaart een verkeerd 'horizontal' of 'vertical' sync signaal doorgeeft na een reboot. Of een verkeerde frequentie.
Probeer die eens goed in te stellen volgens de specs van je monitor

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Windows installeren lijkt me ook beetje overbodig.

Wat gebeurt er als je je scherm pas aanzet als je in Windows zit?
Lage resoluties met de dvi kabel werken wel?

Verder vind ik het nogal vreemde praktijken op deze goede vrijdag :P

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 07:20
Crijnn schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:25:
Windows installeren lijkt me ook beetje overbodig.
Windows installeren lijkt me sowieso overbodig.

• Buffalo
@bas r: Als de monitor op de hoogste resolutie staat (1440x900) is er maar 1 frequentie in te stellen. Specs van de monitor weet ik nu niet, pc is namelijk niet van mij.

@Crijnn: Maakt geen verschil als ik de monitor pas aanzet als ik al in Windows zit. Lagere resoluties werken wel. Maar dat is geen gezicht als je die instelt. Beste resultaat heb je op 1440x900.

Zou het misschien toch gewoon de videokaart kunnen zijn. Een Radeon X300 had ik eigenlijk ook nooit van gehoord. Wat ook vreemd is dat de videokaart in Everest weergegeven wordt als X300/X550/X1050. Dus welk type het nou precies is weet ik dus ook niet. Ik ga er maar even vanuit dat het ene X300 is.

Blijft natuurlijk vreemd dat de monitor is Vista probleemloos werkt. Je zou er dan vanuit gaan dat er in XP helemaal geen problemen moeten zijn.

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik weet niet precies waar het probleem ligt, wat ik me net ineens bedenk.

Ik heb ook een Mac Mini, volgens mij zit daar ook een x300 kaartje in.
Bij hoge (lees:1680*1050) krijg ik ook problemen met het signaal. Via DVI.

Voor ik een tft had hing er een 22" crt aan die het prima deed op 1600*1200 via d-sub.

Vreemd...

Enne Bas R...

beetje onzinnge reactie vind je ook niet?

• Buffalo
Crijnn schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:30:
Ik weet niet precies waar het probleem ligt, wat ik me net ineens bedenk.

Ik heb ook een Mac Mini, volgens mij zit daar ook een x300 kaartje in.
Bij hoge (lees:1680*1050) krijg ik ook problemen met het signaal. Via DVI.

Voor ik een tft had hing er een 22" crt aan die het prima deed op 1600*1200 via d-sub.

Vreemd...

Enne Bas R...

beetje onzinnge reactie vind je ook niet?
Hm, het is ieder geval iets. Maar dan zit ik weer met de vraag, waarom er in Vista niks fout gaat. Als hardware of software ergens problemen mee heeft dan is het wel met Vista!
Pagina: 1