Sweex ADSL2 modem => Bridge mode?

Pagina: 1
Acties:

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Voor mijn Orange ADSL Family ADSL2-verbinding, zoek ik een (goedkoop) modem wat ook in bridge-mode kan werken, zodat ik mijn software-router kan blijven gebruiken.

Zou deze Sweex modem/router zo'n modus ondersteunen? En nog belangrijker: zou ik de ingebouwde DHCP-server uit kunnen schakelen? Het gaat om dit model:
http://www.informatique.n...-modem/router-annex-a.htm

Volgens de on-line handleiding kan ik wel een DMZ-host instellen, maar meer staat er niet in. De uitgebreidere handleiding zou op de CD staan, maar aangezien ik het modem nog niet heb gekocht, bezit ik die niet ;)

Ik wil een ADSL-modem mèt router, omdat ik die later evt. nog kan gebruiken, mocht ik over een tijdje de software-router weg willen doen ;)

Een Speedtouch-modem wil ik niet, want ik had ooit een Speedtouch 546 welke ik gedwongen moest verkopen omdat het niet blijkt te werken met Orange.

Momenteel gebruik ik tijdelijk een oud USB ADSL1-modem (Speedtouch 330), maar die capt de sneheid op 150KB/s (normaal 1,8MB/s). Het Livebox is pas geleden defect, en ik hoef die niet meer ;)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan zou ik eerder op zoek gaan naar een zyxel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Josefien
Zou u dan ééntje aan kunnen raden, welke met Orange ADSL Family moet werken (zonder telefonie)? Ik zou hem ook bij een winkel willen kunnen kopen waar ik hem om kan ruilen in geval van dat hij niet met mijn lijn werkt. Dat wordt dus sowiezo niet de Alternate... Verder heb ik gemerkt dat bij de meeste winkels de Zyxel-modems vrij beperkt zijn...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een livebox huur je toch van Orange, dus moet toch worden vervangen? Anyway, ik zou wegblijven van merken als Sweex, die rebadgen over het algemeen matige hardware.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Josefien
De defecte Livebox wordt i.d.d. vervangen, maar ik wens hem niet meer langer te gebruiken i.v.m. het vaak vastlopen en de beperkte instelmogelijkheden ;)

Ik vraag me trouwens af of een Speedtouch 516 (Annex A) ook kan werken als bridge? Deze kan ik namelijk kopen bij de Mr.@, waar ik spullen ook om kan ruilen als het niet werkt:
http://www.mr-at.nl/thoms...t-p-3120.html?cPath=103_2

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kienwaiwong schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 02:18:
De defecte Livebox wordt i.d.d. vervangen, maar ik wens hem niet meer langer te gebruiken i.v.m. het vaak vastlopen en de beperkte instelmogelijkheden ;)
Kan dat vastlopen ook niet komen vanwege het defect?
Ik vraag me trouwens af of een Speedtouch 516 (Annex A) ook kan werken als bridge? Deze kan ik namelijk kopen bij de Mr.@, waar ik spullen ook om kan ruilen als het niet werkt:
http://www.mr-at.nl/thoms...t-p-3120.html?cPath=103_2
Op zich zou die het moeten kunnen, ja.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Persoonlijk vind ik een Speedtouch 516 de beste keus inderdaad (router modus niet geprobeerd.. alleen bridgen)

In mijn eigen persoonlijke zoektocht naar een bridge modem voor Orange kwam deze qua snelheid, stabiliteit en tweakabiliteit het best uit de test :)

Met DMT kun je mooi je snelheid tweaken op de kwaliteit van jouw specifieke lijn.

Eigenlijk doet elke ADSL2+ modem(router) wel bridge modus. Meestal is dat ook prima stabiel (hij hoeft immers geen bal te doen:) )

Mijn top 3 voor orange:

-Speedtouch 516
-ZyXEL 2602 en hoger
-Livebox zelf in getweakte bridgemodus (geen idee of dat nog nu kan)

Van Sweex zou ik persoonlijk ver weg blijven..

[ Voor 3% gewijzigd door IEF op 21-03-2008 15:45 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:54

DukeBox

loves wheat smoothies

De zyxel kan ook nog transparant firewall doen en deep packet inspection voor o.a. QoS. Dat kan die Speedtouch niet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Josefien
Ik heb uiteindelijk toch de Speedtouch 516 genomen, en in Bridge-stand gezet. Hij werkt prima, alleen blijkt de maximale snelheid ~500KB/s downstream te zijn. Met het Livebox haalte ik met gemak 1,5MB/S :? Is dit een "normale" snelheid? Het abbo is een 20mb/s variant.

[ Voor 8% gewijzigd door Josefien op 25-03-2008 23:53 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

DMT al geprobeerd..? en heb je vervolgens je speedtouch direct aan je PC hangen ? of met een router nog erbij ?

Eerst even proberen direct aan te sluiten ofc...

[ Voor 78% gewijzigd door IEF op 27-03-2008 22:23 ]

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 11:09

WeirdEye

Eindbaas

Die sweex kan ik Bridge-Mode, maar om nou een sweex te nemen...

Kzou persoonlijk kiezen uit 1 van de bovengenoemde merken, sweex staat bekend om nou niet echt stabiel te zijn. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat ze geregeld blijven hangen bij veel connecties.
Pagina: 1