[Access 2003] Autonr niet meer gekoppeld aan recordnr

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 20:08

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik zit met een raar voorval in men Access 2003 DB.

Tot voor kort had ik in men ingaveformulier van men Database de mogelijkheid ( zoals normaal altijd in een Access DB ) om linksonder door middel van pijltjes ( kan weer eens niet op de nama komen van dat ding :) ) door de verschillende records te bladeren.
Record 1 was een artikel met autonr 1, Record 2 had autonr 2, record 3 had autonr 3 etc etc.

Nu ontdekte ik vandaag dat gans dit ding niet meer klopt.
record 1 is nu blijkbaar artikel 41, record 2 is artikel 42, record 3 is dan weer raar genoeg opeens artikel 58 etc etc, heelonlogisch en allemaal dward door elkaar.

Als ik in de desbetreffende tabel ga kijken, dan staat alles nog wel juist : het artikel dat we vroeger als eerste hebben ingegeven is nog steeds artikelnr 1, artikelnr 2 het tweede, en het laatst ingegeven artikel is heetf ook de laatste autonr.

Ik vermoed dat er ergens een koppeling is tussen het weergeven van de records en die autonring in de tabel, maar weet niet waar, ik vind het niet.
Ik weet ook bijna zeker dat ik ze niet heb aangepast, misschien per ongeluk een van de collegas, maar ze weten ook van niets.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken om dit euvel op te lossen ?
Want het is alles behalve praktisch om als je artikelnr 65 nodig hebt en je typt dit linksonder in die recordscroller in en je komt op record 65 wel, maar bij artikelnr 152.
Maw : manueel een voor een alles doorscrollen.

-| Hit it i would ! |-

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Sortering misschien aangepast?

De recordkiezer linksonder is niet gekoppeld aan de autonummering binnen een tabel en het zal natuurlijk ook niet meer met elkaar kloppen op het moment dat er bijvoorbeeld 's een record verwijderd wordt. Wat je zou moeten doen is een zoek- of filter optie moeten bouwen waarmee je daadwerkelijk kunt zoeken op artikelnummer. Overigens kan hiervoor ook de standaardzoekoptie van Access gebruikt worden.

And I'm the only one and I walk alone.