Ik hoop dat dit topic in het goede onderdeel gepost wordt, anders moet hij even verplaatst worden.
Ik zal eerst even de situatie uitleggen, die is als volgt.
De klant heeft een Small Business Server omgeving met meerdere pc's.
Bij de balie staan een 4 tal computers die allemaal gebruik maken van een bepaald software programma.
In dit programma kunnen ze ook documenten in scannen. Het document wordt gescand en wordt toegevoegd aan de naw gegevens bijv.
Dit werkt niet op 1 computer onder gebruiker 1. Maar wanneer gebruiker 2 inlogd werkt alles wel gewoon.
OS = XP Profesisonal
Wat heb ik geprobeerd, wat is er gecontroleerd:
- Gebruikersrechten gecontroleerd, alles = ok.
- Scanner geprobeerd, deze werkt wel gewoon in Windows.
- Nieuwe TWAIN drivers voor de scanner geinstalleerd. (Dit aan de hand van telefonisch gesprek met leverancier van de software)
- Driver is zowel onder administrator account als gebruikersaccount geinstalleerd.
- Scannen onder gebruiker 1 wil niet bij KODAKIMG (Imaging). (Start --> Uitvoeren --> KODAKIMG)
- Scannen wil wel bij KODAKIMG (imaging) bij gebruiker 2.
Al het bovenstaande is op de zelfde computer.
Het enigste wat de gebruiker aangeeft is dat ze 1x ingelogd geweest is op een Windows 2000 machine, toen gescand heeft en toen naar de XP machine is gegaan. Dit leverde normala geen problemen op.
Misschien een profiel wat in de war is? Iemand nog mogelijke oplossingen?
Ik zal eerst even de situatie uitleggen, die is als volgt.
De klant heeft een Small Business Server omgeving met meerdere pc's.
Bij de balie staan een 4 tal computers die allemaal gebruik maken van een bepaald software programma.
In dit programma kunnen ze ook documenten in scannen. Het document wordt gescand en wordt toegevoegd aan de naw gegevens bijv.
Dit werkt niet op 1 computer onder gebruiker 1. Maar wanneer gebruiker 2 inlogd werkt alles wel gewoon.
OS = XP Profesisonal
Wat heb ik geprobeerd, wat is er gecontroleerd:
- Gebruikersrechten gecontroleerd, alles = ok.
- Scanner geprobeerd, deze werkt wel gewoon in Windows.
- Nieuwe TWAIN drivers voor de scanner geinstalleerd. (Dit aan de hand van telefonisch gesprek met leverancier van de software)
- Driver is zowel onder administrator account als gebruikersaccount geinstalleerd.
- Scannen onder gebruiker 1 wil niet bij KODAKIMG (Imaging). (Start --> Uitvoeren --> KODAKIMG)
- Scannen wil wel bij KODAKIMG (imaging) bij gebruiker 2.
Al het bovenstaande is op de zelfde computer.
Het enigste wat de gebruiker aangeeft is dat ze 1x ingelogd geweest is op een Windows 2000 machine, toen gescand heeft en toen naar de XP machine is gegaan. Dit leverde normala geen problemen op.
Misschien een profiel wat in de war is? Iemand nog mogelijke oplossingen?