Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:12
Hoi dames :)

Waarschijnlijk heb ik binnenkort een Striker Extreme in huis liggen maar dat hangt nog enigsinds af of mijn memory gesupport wordt. Ik heb gekeken bij de manual van de Striker maar ik heb het idee dat die niet helemaal up 2 date is. Heeft iemand enig idee of het bord compatible is met G.E.I.L GX22GB6400DC, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x geheugen?

Dit maakt voor mij uit of ik het bord koop of niet.

P.S. Heeft dit bord nu wel of niet support voor 45nm CPU's?

Gr,
Dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinity_232
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 10:00
Heb zelf de Striker Extreme gehad en het is een kieskeurig mobo als het om geheugen gaat. Als het op de QVL staat betekent dit nl. nog niet dathet ook goed draait. Kies geheugen met Micron chips dan zit je zeker goed. Deze Geils hebben dat niet als ik het goed zie: http://ramlist.ath.cx/ddr2/
Crucials deden het super goed, de gewone Corsair niet.

Heb nu op de Striker Formula G.Skills PQ-versie 2x2Gb en die lopen als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
Hmm, das jammer want ik heb niet echt zin om achter ander geheugen aan te rennen. M'n broertje heeft PC6400 corsairs :)
Dat word jatten geblazen :o en die proberen

[ Voor 5% gewijzigd door devguru op 20-03-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 14:31
Qua RAM zou ik persoonlijk (bij DDR2 iig) voor Crucial gaan (iets van Ballistix PC6400/8500). Maar neem aan dat je G.E.I.L al in huis hebt. G.E.I.L. wordt door Asus niet officieel ondersteunt op de Striker Extreme en ik weet dat OCZ (dat dus ook niet ondersteund wordt) nog al eens problemen geeft bij Asus. Kan je dus niet met zekerheid zeggen of het gaat werken, deze in ieder geval wel.

Het bord geeft wel support voor 45nm CPU's. Maar als je geen SLi wilt gaan gebruiken kun je net zo goed of beter voor een ander bordje gaan. En anders kun je voor de Striker II Formula of een ander 780i chipset bordje gaan, dit is een "geupdate" versie van de Striker Extreme. Maar ik ben persoonlijk niet zo'n fan van de 780i.

Verder, als je alleen voor de Striker Extreme wilt gaan omdat het "zogenaamd" het beste bordje is, dan is hij sowieso outdated/

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
SLi wil ik dus wel gaan draaien ;) Heb nu nog een Q6600 en die draait prima. Tevens kan ik het bord nieuw voor 134 euro kopen.. Wat zou jij doen ? Het enige kl*te is dat er zo'n barre geheugensupport is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Laatst online: 08:23

Dima_2005

T.net-verslaafde

Koop dan ander geheugen...
Ik ben geen Asus-fan, de moederborden zijn leuk, maar ik ga toch voor Gigabyte gaan in ieder geval als ik jou was.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 17:38
Het zou moeten lukken enkel zal een bios update noodzakelijk zijn , voorheen had ik ook een striker extreme prima bordjes maar zeer lastig met geheugen . Ik had 2 setjes van Ocz Xtc sli geheugen en vanaf ik het tweede setje in stak deed hij niet veel meer dus een nieuwere bios erop geflashd en klaar. Deze latjes stonden ook niet in de Qvl van asus maar ze werkten wel degelijk.

EDIT/

Deze is wel degelijk gemaakt voor zowel 65nm als 45nm echter was dit een verkoop praatje normaal gezien werken de wolfdales ( dual-core ) er op maar de yorkfields (45nm) passen er niet op.

[ Voor 20% gewijzigd door Nicklazzz op 21-03-2008 11:21 ]

Pagina: 1