bij versturen van email, melding naar sms

Pagina: 1
Acties:

• danielrodenburg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11 15:32
ik zoek een site, bedrijf of iets, die ervoor zorgt dat als je een email stuurt met mobielnummer erbij. Dat er een melding in vorm van een sms gestuurt wordt naar het 06 nummer dat er een email is en eventueel met onderwerp erbij.

Bijvoorbaat dank!!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

Yor

Yor1313#2571

Waarom zou je dit willen gebruiken als je tegenwoordig al heel cheap je internet via gprs/umts/edge etc etc kan checken? En veel GSM providers bieden je een emailadres met daarin je telnummer.

http://yor.minitroopers.com

• danielrodenburg
het gaat erom als bijvoorbeeld een bedrijf een email met de melding dat er een factuur klaarstaat stuurt, er ook een smsje naar diegene gaat

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kijk eens op Google. Er staan best veel bedrijven bij die dit aanbieden:
http://www.google.com/search?q=sms%20gateway

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

danielrodenburg schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:00:
ik zoek een site, bedrijf of iets, die ervoor zorgt dat als je een email stuurt met mobielnummer erbij. Dat er een melding in vorm van een sms gestuurt wordt naar het 06 nummer dat er een email is en eventueel met onderwerp erbij.

Bijvoorbaat dank!!
Ik gebruik dat al jaren. Iedere GSM heeft nl een email adres. Kijk maar eens op www.gin.nl. Stel een rule in die een mail forward naar je 06jouwnumme@gin.nl zodra die mail binnenkomt. Je krijgt dan een SMS waarin de header staat

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• danielrodenburg
Ortep schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:58:
[...]

Ik gebruik dat al jaren. Iedere GSM heeft nl een email adres. Kijk maar eens op www.gin.nl. Stel een rule in die een mail forward naar je 06jouwnumme@gin.nl zodra die mail binnenkomt. Je krijgt dan een SMS waarin de header staat
dit is denk ik niet wat ik zoek, want hier moet ik mijn telefoon aanmelden om het te ontvangen, ik zoek iets als ik naar iemand een email stuur dan ook naar diegene zijn telefoon een sms stuurt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

danielrodenburg schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:07:
[...]
dit is denk ik niet wat ik zoek, want hier moet ik mijn telefoon aanmelden om het te ontvangen, ik zoek iets als ik naar iemand een email stuur dan ook naar diegene zijn telefoon een sms stuurt.
Scriptje maken op je mailserver/Outlook? Opt-in neem ik aan, want anders lijkt het op iets dat SMS-spamming zou kunnen worden

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 18:26
Mmmm... misschien moet je je uiteindelijke doel wat duidelijker omschrijven - wat wil je en waarom wil je dit?

Wat een oplossing betreft: ik gebruik voor informatie/waarschuwings-SMSjes de services van Clickatell. Je kan een account maken, jouw telefoon aanmelden, credits kopen en dan per e-mail SMS-jes versturen naar mobiele telefoons naar keuze (die hoeven dus niet aangemeld te zijn!). Jouw telefoon wordt dan als afzend-nummer gebruikt.

Die SMS-jes versturen gaat via een e-mail adres van Clickatell. Er is een eenvoudig formaat voor die SMS-jes om afzender-nummer, bestemming-nummer en SMS-inhoud te specificeren.

Het enige is, je moet dus zelf iets in elkaar bouwen dat die SMS-jes naar Clickatell verstuurd op het moment dat je SMS-jes naar een mailadres stuurt (dus ook zelf die link van e-mail adres naar mobiele nummer leggen).
Pagina: 1