Probleem driver videokaart

Pagina: 1
Acties:

• rjce
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:23
Beste mensen,

ik heb een probleem en kom er met de mensen van XFX niet uit.
Namelijk het volgende:

ik vind het leuk om af en toe eens een spelletje te spelen op mijn computer, echter soms na 30 min soms na een uurtje hangt heel het spel gewoon. Nou had ik toen ik Windows Vista Business installeerde de laatste nieuwe drivers geinstalleerd dus ik dacht: Hey misschien een ideetje om ff nieuwe drivers te downloaden en installeren om het probleem te verhelpen. Zo gezegd zo gedaan, echter wanneer ik de nieuwe drivers installeer en mijn pc reboot krijg ik ongeveer 10 seconden mijn desktop te zien, daarna zegt mijn monitor dood leuk: no signal.

Dus ik naar de veilige modus en de oude driver weer terug gezet en alles doet het weer.
Alleen wat doe ik dus fout?? Zelf al alle "restjes" van de driver weggehaald met driver cleaner pro en ook dat mocht niet baten.

Wie helpt mij uit de brand??
De mensen van XFX dachten dat het aan mijn PSU of Mobo zou liggen maar dat lijkt me sterk.

Bedankt vast!

Hieronder nog een klein overzichtje van mijn pc

Intel Core2Duo E6420
2GB DDR2 PC6400
2x 200GB maxtor HD
XFX Nvidia GeForce 8600GT XXX 256MB
Asus P5B
Voeding Tagan 400Watt

Hulde alvast aan degene die voor de oplossing zorgt!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
De drivers worden niet door XFX gemaakt, maar door nVidia. Het lijkt me verstandig contact op te nemen met nVidia, aangezien het duidelijk is dat het probleem veroorzaakt wordt door de drivers.

Het is trouwens wel handig om de driver versies te vermelden. Er zijn nogal veel verschillende versies in omloop, dus "nieuwe drivers" zegt niet zoveel.

specs

• rjce
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:23
de laatste nieuwe dan versie Version :169.32 (Size: 57.01MB) volgens de site van XFX en of ik nou de nVidia of de XFX versie gebruik maakt niet uit