Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FTP Permission denied

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-11 22:38
Hey ik probeer een folder met mijn FTPprog te verwijderen maar sinds een paar dagen krijg ik een error. Er staat steeds "Permission denied" dus het zou wat met mijn CHMOD permissions te maken kunnen hebben. Echter krijg ik een file die op 644 staat niet veranderd in 755 of 777, dan staat er "not permitted". Ik kan me niet herrinneren dat ik deze html files op 644 heb gezet. Iemand een idee hoe ik deze folder ooit verwijderd krijg? :X

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

is het misschien een bestand dat automatisch door een script opd e webserver aangemaakt is?
de kans is dan groot dat de 'eigenaar' de user is waaronder de webserver draait en enkel deze gebruiker de rechten kan wijzigen of het bestand verwijderen...

de oplossing zou dan zijn een script zelf op je webserver te plaatsen en deze een chmod of remove bevel uit te laten voeren door het via een browser (via de webserver dus) uit te voeren.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Travee
Nee ik heb deze bestanden zelf aangemaakt een paar maand geleden. Het was een oude joomla (cms) site die ik nu niet meer gebruik.

Verwijderd

Ik denk dat die op de achtergrond van je pc draaid, kijk is bij je processen als je cntrl+alt+del doet

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zijn die bestanden toevallig aangemaakt door Joomla? Want dan zou je kunnen proberen om de directory door middel van PHP te verwijderen of te chmodden.

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 06:48

DeZzL

Rocket surgeon

Met fileman of een andere webbased file manager kun je de bestanden chmodden of weggooien e.d.

[ Voor 23% gewijzigd door DeZzL op 20-03-2008 15:34 . Reden: andere fileman gelinkt ]

• Travee
Met fileman is het gelukt! Bedankt DeZzL _/-\o_

[ Voor 95% gewijzigd door Travee op 20-03-2008 15:48 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hmm, dit hoort eigenlijk niet hier, maar het is al opgelost dus ik sluit hem ipv te verplaatsen :)

Stoer; Marduq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.