Toon posts:

No tv out & no s-video, alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om Fujitsu Siemens Amilio Pi 2550 aan te schaffen. Deze heeft Intel Core 2 Duo, T5450, 1660 MHz, 2048 MB, ATI Mobility Radeon HD 2400 (256 MB), 250 GB. En dit voor de prijs van 640,30 euro.

MAAR nu las ik dat deze niet beschikt over een tv out en ook niet over een s-video
wel:
3x USB 2.0 ports, 1x CIR
1x DVI-D, 1x VGA
1x modem, 1x LAN
1x ExpressCard slot (34/54mm)
1x headphone out combined with 1x S/PDIF digital out
1x microphone in combined with 1x line in,
1x power supply
1x 4-in-1 card reader SD/MS/MMC/MMCPRO

Nu zou ik die laptop toch echt wel graag op de tv willen aansluiten en dus is mijn vraag of ik mischien een tussenconnector of zoiets kan kopen? Ik heb zelf al wat zitten zoeken op internet maar heb niet echt een goede oplossing gevonden. Ook ben ik niet echt zo into computers dus ik kan niks zelf in mekaar knutselen.

Alvast bedankt
Martijn

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Je hebt een DVI-D en een VGA poort, er bestaan adaptors hiervoor (VGA -> S-Video of Composite), ze kosten misschien 2 euro en is bij je pc-boer te halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Dima_2005 op 20-03-2008 14:58 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:39
Volgens mij is het wel mogelijk op de VGA poort te gebruiken. Ik denk dat je dan zo'n kabel kan gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images//gd_new_gd_main_395_.jpg
Correct me if i'm wrong :)

Edit: hierboven kan ook idd :) ^^ niet dus :P

[ Voor 12% gewijzigd door VeeGee op 20-03-2008 18:53 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:58

ThunderNet

Flits!

Dima_2005 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:57:
Je hebt een DVI-D en een VGA poort, er bestaan adaptors hiervoor (VGA -> S-Video of Composite), ze kosten misschien 2 euro en is bij je pc-boer te halen.
VGA naar s-video of composiet voor 2euro? Dat lijkt me erg sterk....
VGA naar SCART kan wel, omdat SCART de mogelijkheid bied om een RGB signaal te huisversten... Echter een composiet signaal komt niet over de vga poort. :?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ThunderNet schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:01:
[...]

VGA naar SCART kan wel, omdat SCART de mogelijkheid bied om een RGB signaal te huisversten... Echter een composiet signaal komt niet over de vga poort. :?
En de logica die nodig is om het signaal om te zetten kost wel iets meer dan 2 euro.

Een andere oplossing is natuurlijk een TV pakken met hieraan een DVI of DSUB connector.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

ThunderNet schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:01:
[...]

Wel, ik zou je toch moeten verbeteren, want die zijn er. Kijk maar eens naar de DVI->SCART, die bestaat wel, maar er bestaat ook eentje van SCART -> composite of s-video, allebei de adapters kosten 2€ bij mijn pc-boer, maar er bestaat ook eentje rechtstreeks, die kost bij mijn pc-boer wel 3€, maar het kan goedkoper :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:58

ThunderNet

Flits!

Heb je een linkje? :P wat DVI --> SCART moet toch echt met wat electronica ertussen?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op jullie aanwijzingen wat gezocht en kwam hierop uit:
http://www.popelectronics...d=842&cat=86&bestseller=Y

Ga dus hoogstwaarschijnlijk deze bestellen.

Verwijderd

Voor 50 euro blijft dat toch echt te omslachtig.

Verwijderd

Als je DVI en SPDIF hebt, zijn er dan geen pluggen die daar HDMI van kunnen maken :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 05:02:
Als je DVI en SPDIF hebt, zijn er dan geen pluggen die daar HDMI van kunnen maken :?
Dan nog zijn er nog geen tv's die allen HDMI hebben he :P

Als hij nou een CRT-TV staan heeft kan je het wel schudden met HDMI :)

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 16:46
Op internet kom ik dit soort adapters tegen. Hoe kan dit ooit werken?
Afbeeldingslocatie: http://www.computercasesandcables.com/cccpages/images/items/CV-25120_L.jpg
Op de website staat:
NOTE: Note Though this adapter works with most video cards, some video cards do not support this adapter.

VGA HDDB15 Male Video Card to S-Video and TV RCA Composite Adapter Cable Converter Spitter

Application: VGA Video Card to S-Video and RCA TV Adapter Cable
Connector: D-Sub High Density 15 pin Male to Mini Din 4 pin Female and RCA Jack Cable
UL 2919 Coaxial Low Voltage Computer Cable
Edit: volgens mij kunnen sommige laptops een composiet/S-video signaal over de VGA versturen. Mischien moet je even uitzoeken of jou laptop dat kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Tha Ra op 21-03-2008 17:48 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gezien de vele topics hier op GoT in het verleden mbt RGB/scart-out via een videokaart van nVidia of ATI, lijkt het me sterk dat deze dingen out-of-the box werken.

Ik herinner me nog hele verhalen over het zelf solderen van kabels, met kaart-afhankelijke voltages/lijnen en drivers die aangepast moesten worden om een compatible signaal te kunnen geven...

Die standaard omzetstukjes gaan dus niet direct werken :)

(heb ze overigens ook liggen..)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 04:46:
ik heb op jullie aanwijzingen wat gezocht en kwam hierop uit:
http://www.popelectronics...d=842&cat=86&bestseller=Y

Ga dus hoogstwaarschijnlijk deze bestellen.
En ?!? Werkt het zoals je verwacht ?

Zit zelf ook met een VGA -> TV probleem namelijk.
Er is echt bijzonder weinig over te vinden op i-net :P

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05-2025
Heb even geen link voor je, maar een huisgenoot van mij gebruikt een adapter van trust (ja trust), gekocht voor 50 euro. Werkt als een zonnetje en niet echt duur.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ThunderNet schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:59:
Heb je een linkje? :P wat DVI --> SCART moet toch echt met wat electronica ertussen?
Om hier nog even op terug te komen: Ik heb mij nooit verdiept in signalen etc, maar als je zegt dat VGA --> SCART kan hoef je inprincipe alleen maar een DVI --> VGA convertertje op je DVI-poort aan te sluiten en daarop die VGA --> SCART, dus dan moet een alles in 1 ook bestaan. :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
Dat de fysieke kabels bestaan hoeft nog niet te betekeken dat het automatisch werkt. Het gaat tenslotte om het signaal welke over die kabels heen gestuurd wordt. Via scart kun je composiet, s-video of rgb invoeren. Dit zijn alle drie signalen die niet standaard op de vga of dvi uitgang staan, dus zonder extra electronica of tweaks gaat dit gewoon niet werken.
Pagina: 1