Toon posts:

HP deskjet 920c als netwerkprinter instellen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mede-GOTers,

Ik heb een heel klein beetje verstand van computers, maar kom uit het volgende echt totaal niet.
Ik heb een laptop met vista en een pc met xp waaraan een hp deskjet 920c zit gekoppeld via usb. Nu wil ik graag met mijn laptop ook de printer kunnen gebruiken.

Probleem 1:
Zowel de PC als de laptop zitten op dezelfde netwerknaam. De laptop kan ik vinden via netwerken en ik kan op de pc ook in de openbare documenten van mijn laptop. De pc zie ik echter niet op mijn laptop als ik kijk bij computers en apparaten beheren. Hierdoor volgt ook automatisch probleem 2 denk ik..:?:?:? :?

Probleem 2:
Ik heb op de xppc al gekeken bij configuratie->printers en faxapparaten. Hier staat mijn hp deskjet 920c icoontje met een zwart balletje met een wit vinkje erin. Op dit icoontje met rechtermuisknop geklikt-> delen.... geselecteerd. Hier komt een scherm naarvoren waar ik twee opties heb. Dus ik selecteer dan Deze printer delen en geef de printer een naam. Als ik vervolgens op toepassen klik krijg ik een foutmelding waarin staat "Kan printerinstellingen niet opslaan. Kan bewerking niet voltooien". Wat doe ik verkeerd???????

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt in ieder geval!

Groeten,
Richard...

ps. Weet niet of het handig is om te weten maar als router gebruik ik de E-tech wireless adsl router adwg02. (draadloos internet op mijn laptop werkt feilloos en op de pc films kijken die op mijn laptop staan werkt even goed)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2008 17:46 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kleine title wijziging

Verwijderd

Topicstarter
Niemand...????

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
welke virusscanner/firewall gebruik je ?
ik weet uit eigen ervaring dat er een pakket is dat via de bijgeleverde firewall dit soort zaken blockt.
Weet alleen zo even niet meer welk pakket :(

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:18
Is het niet zo dat de XP computer de driver beschikbaar moet stellen voor de gedeelde printers, maar dat de XP geen driver heeft voor Vista?
Ik meen dat het zo is dat XP alleen drivers beschikbaar kan stellen die het zelf aan bord heeft. En dat zijn alleen de drivers voor XP en oudere (W2K, ME, 98). En dat daardoor het delen naar een Vista PC niet werkt.
TS zou kunnen proberen de Deskjet 920c eerst lokaal aan te sluiten aan de Vista laptop, drivers worden dan automatisch geïnstalleerd. En dan vervolgens de poort toewijzing wijzigen naar een netwerkpoort. Ik heb dit zelf nog niet kunnen uittesten of het werkt.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik denk het niet, hij is geeneens instaat hem te delen op de xp bak

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, heb middels de laatste link van badtothebone het probleem weten op te lossen. Alles werkt inmiddels!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-03 20:46
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:54:
Bedankt voor jullie reacties, heb middels de laatste link van badtothebone het probleem weten op te lossen. Alles werkt inmiddels!
Wat was je probleem. Altijd handig als andere een soort gelijk probleem hebben en dan op[ jouw topic terecht komen

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op maandag 24 maart 2008 @ 23:56:
[...]

Wat was je probleem. Altijd handig als andere een soort gelijk probleem hebben en dan op[ jouw topic terecht komen
Via configuratie-> systeemberheer -> services. Daar stond server uit. Deze heb ik automatisch gezet en gestart, waarna beide problemen werden opgelost. Mijn xppc is te zien op mijn laptop en mijn printer kan ik nu delen.
Pagina: 1