Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CSS] text wrapping uitschakelen in IE

Pagina: 1
Acties:

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik ben bezig aan een plaatje -> ascii converter. Klik hier voor de testpagina.

Als je erg veel karakters laat outputten (zeg 300) dan past de text niet meer in het browser scherm. In firefox verschijnt er dan een horizontale scrollbalk (wat ik wil hebben) maar in IE wordt de ASCII gewrapt op interpunctie (uitroeptekens, verbindingstekens etc).

Is dat uit te schakelen? Het aanpassen van word-wrap in de CSS haalt niets uit.

TabCinema : NiftySplit

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
weet niet of het een deprecated command is, maar ik gebruik weleens : <nobr></nobr> om bijvoorbeeld telefoonnummers niet af te breken...

PS, het ziet er retegaaf uit zeg...

[ Voor 12% gewijzigd door P.O. Box op 20-03-2008 14:20 ]

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Twee dingen:
In je eerste CSS block moet je Courier New tussen quotes plaatsen: "Courier New".
In je tweede CSS block mist aan het eind de accolade om je div#ascii af te sluiten.

Daarvoor werkte het bij mij in Safari ook niet, daarna wel nog steeds niet (font werd kleiner, regels werden korter dan vensterbreedte). Mocht dat nog niet werken, kun je uiteraard ook nog de <pre> tag gebruiken (en deze met css stylen) of uiteraard de white-space: nowrap. (Ik heb de word-wrap: break-word trouwens nooit eerder gezien?)

[ Voor 8% gewijzigd door tonyisgaaf op 20-03-2008 14:54 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Bedankt, die CSS foutjes zijn gefixt. De <nobr> tag werkt in alle browsers. Volgens mij is het niet zulke nette CSS, maar voorlopig vind ik het goed zat.

De <pre> tag is netter, maar als ik die gebruik krijg ik ruzie met mn line-height. Ik zal kijken of ik dat kan aanpakken.

edit: de pre tag lijkt alleen vrij discrete waarden voor de line-height te accepteren... op 1 decimaal nauwkeurig denk ik. Daarmee kan ik niet altijd de juiste hoogte-breedte verhouding bereiken, althans niet zonder letter-spacing te gebruiken en dat wil ik niet (maakt de ascii minder mooi).

[ Voor 34% gewijzigd door Bozozo op 20-03-2008 15:39 ]

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En white-space: nowrap? Want waarom gebruik je word-wrap: break-word? Dan is het toch logisch dat er op interpunctie nieuwe regels worden gemaakt?

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Dat was even een testje... is er inmiddels weer uit. Mijn idee was dat break-word misschien niet zou breken op interpunctie (alleen spaties) maar dat is niet het geval.

white-space: no-wrap doet niks.

edit: hihi, moet ik het wel goed doen natuurlijk. white-space: nowrap (zonder streepje) heeft hetzelfde effect als <nobr> :D

[ Voor 23% gewijzigd door Bozozo op 20-03-2008 21:14 ]

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Deze wou ik jullie niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/ascii_laetitia_casta.png

Bedankt voor alle hulp.

PS: deze (color) versie komt voorlopig niet online ivm bandbreedte. Ik ga proberen om een deel van het werk (lees: string output) clientside te laten doen.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
wow...
Pagina: 1