Goede draadloze a/v signaal transmitters

Pagina: 1
Acties:

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar wireless signaal transmitters, om het signaal van mijn Dreambox (satellietontvanger) ook naar boven te kunnen transporteren, om daar ook tv te kunnen kijken.

Nou, geen probleem zou je zeggen, oplossingen genoeg voor, van Marmitek, bij Aldi, bij de Lidl, etc. ;)

Ja, dat klopt. Maar ik wil gewoon een goede draadloze transmitter. Ik heb nu een Marmitek Gigavideo 70 staan, maar da's gewoon k*t. Omdat we hier in huis ook een draadloos AP hebben (diverse omringende buren ook trouwens) en ook Dect telefoons. Nou zit helaas al die meuk in de 2.4 Ghz range, dus stoort lekker op elkaar.

Kortom, zijn er ook echt goeie AV transmitters, die desnoods in een andere signaalrange werken, of een ander soort wireless standaard gebruiken, die minder storingsgevoelig is? Mag ook best wat kosten, dus een euro of 150 is geen punt, ik wil gewoon storingsvrij kunnen kijken.

Voor de rest wat ik nodig heb:

- Transmitter met scartingang
- Receiver waar je niet verplicht een scart hoeft te gebruiken, s-video of desnoods composite is prima. (TV hangt strak tegen de muur, dus ik kan geen scart stekker kwijt)
- De tranmitter en de receiver staan denk ik 5m van elkaar af, met één plafond ertussen
- transport van IR signaal van boven naar beneden. (Zappen, box aan/uitzetten)

Ik hoef dus geen coaxmodulator, meerdere ingangen, ingebouwde tv ontvanger etc, extra afstandsbedieningen etc. Het enige wat ik zoek is een goed signaaltransport en retour IR.

Nu heb ik ergens gedurende mijn research gelezen dat er "analoge" en "digitale" draadloze transmitters zijn, waarbij de digitale dus minder storingsgevoelig zouden moeten zijn. Geen idee wat die Marmitek Gigavideo 70 voor uitvoering is, maar die is dus zo storingsgevoelig als de pest, dus ik hoop dat dit een zogenaamde "analoge" is. :P

Wat ik al wel gevonden heb is deze:

http://www.digisender.net/DigiSender-DG200-X2.php

Het ding heet "digisender" dus ik gok dat het een digitale is, ( :+ ) maar iemand ervaringen met dit ding?

Aannames zijn fataal.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:41

voodooless

Sound is no voodoo!

Deambox -> Wireless router -> PC -> TV ?

Beter kun je niet krijgen :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ja, maar dan moet ik dus een PC in mijn slaapkamer gaan zetten, daar zit ik dus niet echt op te wachten, geen zin om iedere keer een pc te booten om tv te kunnen kijken. Goed, het is een oplossing, maar niet echt de meest "makkelijk te bedienen" of "energiezuinige" oplossing. ;)

Aannames zijn fataal.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
GaMeOvEr schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:43:
Hoi,

Ik ben op zoek naar wireless signaal transmitters, om het signaal van mijn Dreambox (satellietontvanger) ook naar boven te kunnen transporteren, om daar ook tv te kunnen kijken.

......................

Wat ik al wel gevonden heb is deze:

http://www.digisender.net/DigiSender-DG200-X2.php

Het ding heet "digisender" dus ik gok dat het een digitale is, ( :+ ) maar iemand ervaringen met dit ding?
Lijkt me geen 'digitale' helaas:
Q: I am getting interference from my 2.4GHz wireless networking!

A: The digisender has 4 channels available for the audio and video. You may be able to adjust the frequency used by the wireless networking. Please consult the manufacturers manual.
(bron)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Het feit dat je kanalen kunt "kiezen", daaruit kun je dus afleiden of hij wel of niet digitaal is? heb jij misschien voorbeelden van apparaten die wel digitaal zijn? Ik heb namelijk meerdere producten gevonden, oa ook van Philips, maar ik heb dus geen idee hoe interferentie gevoelig die krengen zijn. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar apparaten die bewezen "storingsongevoelig in het 2.4ghz spectrum" zijn, of iig zo storings-ongevoelig mogelijk. Mijn Marmitek setje voldoet daar dus duidelijk niet aan, en ik heb weinig zin om 100-150 voor een ander setje uit te geven en erachter te komen dat die net zo ruk zijn. :P

Aannames zijn fataal.

• kaajee
GaMeOvEr schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:52:
Het feit dat je kanalen kunt "kiezen", daaruit kun je dus afleiden of hij wel of niet digitaal is? heb jij misschien voorbeelden van apparaten die wel digitaal zijn?
Ja, in ieder geval dat dit ding precies hetzelfde is als al die andere (Marmitek) meuk. Werkt op dezeflde freq. 2,4Ghz en als dit ding met die specs een analoog-digitaal en digitaal-analoog converter voor audio/video in zoch heeft, eet ik m'n schoen op.....

En trouwens, als ie al digitaal zou zijn, betekent dat niet dat je dan geen storing zult hebben hoor! Zoals gezegd; hij zit op dezelfde freq. en zo'n ding voorziet echt niet in een 'fout correctie' zoals dat bijv. bij WLAN wel is, daarom kan het daar wel.........
GaMeOvEr schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:52:
Ik heb namelijk meerdere producten gevonden, oa ook van Philips, maar ik heb dus geen idee hoe interferentie gevoelig die krengen zijn. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar apparaten die bewezen "storingsongevoelig in het 2.4ghz spectrum" zijn, of iig zo storings-ongevoelig mogelijk. Mijn Marmitek setje voldoet daar dus duidelijk niet aan, en ik heb weinig zin om 100-150 voor een ander setje uit te geven en erachter te komen dat die net zo ruk zijn. :P
Probleem is dat in principe alleen de 2.4 Ghz range hiervoor vrijgegeven is en als je echt digitaal wilt trek je beurs maar open, als het al mogelijk is (DAC's/ADC's/video).
Ja, kan wel, in de WiFi/WLAN sfeer, zoals reeds gezegd.

Enige wat ook nog zou kunnen is een setje zoeken/kopen die in een ander freq. zit, bijv. 5.8ghz die zijn er ook, mogen volgens mij officieel niet in Eu/NL, boeie....
Hier staat er één.

En anders een dedicated WLAN/WIFI video oplossing zoeken, daar heb je hier een voorbeeld van. Heb je dus wel een 'bron' nodig met WLAN en heeft alleen een RGB uitgang.

Of je gaat moduleren op de coax/atenne kabel. Of gewoon een lange kabel ipv draadloos.

[ Voor 6% gewijzigd door kaajee op 20-03-2008 16:05 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Hmm. Zo'n (illegaal, idd, boeien ;) ) 5.8Ghz ding is wel mooi ja. Wlan is op zich ook een optie, maar dan moet het wel een oplossing zijn die je aan je scart uitgang kunt prikken, en boven idem dito, dus de optie die jij geeft is idd flink wat knutselwerk. (Dreambox Wifi laten praten, etc, rgb naar scart achtig iets in elkaar solderen, nog steeds geen ir-extension, etc, veel knutselwerk dus)

Ik zal eens kijken of ik meer "andere dan 2.4Ghz range" devices kan vinden. :)

Ik snap dat een kabel het mooiste is (Eventueel met zo'n Marmitek Megavideo 55) en dan een flink stuk Hirschmann Koka trekken, maar daar heb ik ook weer zo weinig zin in. (Moet ik weer onder de vloer door, etc.)

Als wireless echt geen optie is (tenminste, met acceptabele beeldkwaliteit) ga ik idd wel over naar kabel, maar ik wil dan eerst draadloos echt uit kunnen sluiten.

[ Voor 28% gewijzigd door GaMeOvEr op 20-03-2008 16:12 ]

Aannames zijn fataal.

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-01 11:54
Dit werkt ook goed en word altijd verkocht voor dit probleem
http://www.astrasat.nl/in...id,134/category,wireless?

• kaajee
Dat is nou precies zo'n device waar in TS over 'geklaagd' wordt, ook gewoon een 'analoge 2,4 Ghz zender/ontvanger. En dus idd enorm storings gevoelig. Verschilt (technisch) niets/nauwelijks met de genoemde Marmitek Gigavideo 70 hoor!!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
En die gasten zijn nog schreeuwend duur ook. :P Dat zelfde ding vind ik ergens anders voor 30 (!!??!!) euro minder... Dan heb ik een lager model dan ik nu heb, met minder mogelijkheden, dezelfde storingen, voor meer geld dan ik voor mijn huidige heb betaald, dus bedankt voor de tip, maar laat maar. ;)

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Overigens heb ik bedacht geen risico te willen lopen, dus ik heb maar een Marmitek Megavideo 55 gekocht en 20mtr Hirschmann Koka 799 kabel, dan maar een kabel trekken, maar dan weet ik zeker dat ik gewoon een goed signaal overhoud, er zit mij gewoon teveel storingsspul hier in huis.

Past ook beter in mijn filosofie van, als wireless niet nodig is, dan ook liever niet.

Toch bedankt voor de tips. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door GaMeOvEr op 20-03-2008 19:46 ]

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1