[HDTV] - Film via Svideo => Scart schokt bij beeldopbouw

Pagina: 1
Acties:

• E.Greidanus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11-2017
Na lang prutsen (zwart wit - slecht beeld) eindelijk een goed beeld via S-Video naar Scart!

Echter op een JVC 26A70SU met een 1080P film (Das Leben der Anderen) op een Dell Inspiron 1720 (T7100 en Gforce 8600 GT) zie je af en toe dat het beeld moet opbouwen.

Wanneer je op de laptop zelf kijkt loopt alles vlekenloos (met CoreAVC 1.6 video codec) en zijn er dus geen problemen ...

Wat kan dit zijn? Bandbreedte?

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
1080p kan sowieso niet via s-video/scart... Het wordt dus omgezet naar een pal signaal ofzo van 720x576pixels. Dus waarschijnlijk gaat die omzetting in je pc niet van harte.

• E.Greidanus
Giant87 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:54:
1080p kan sowieso niet via s-video/scart... Het wordt dus omgezet naar een pal signaal ofzo van 720x576pixels. Dus waarschijnlijk gaat die omzetting in je pc niet van harte.
Okee, is er dan een manier om dit op mijn laptop te downscalen naar 720P? Weet dat er in Media Player Classic een optie zit om de resolutie naar beneden te schroeven en ga dat iig proberen.

Maar wellicht dat de "video-stroom" te groot is? En kun je deze "stroom" ook naar beneden schroeven? Lijkt een beetje de wereld op zijn kop ...

echter thuis heb ik:

[non_patser_mode]
HDMI, 3870X2, E8400 @ 4,53 op een Bravia 40 inch vandaar. Mijn vriendin heeft echter een JVC maar aangezien mijn DELL 1720 geen DVI/HDMI uit heeft dus S-Video => Scart
[/non_patser_mode]

• E.Greidanus
Goh, gisteren een nieuwe film gekeken: The Prestige en wederom in 1080P ... snellere film en nog meer problemen met de beeldopbouw. Je ziet echt blokken (op de T.V) bij het opbouwen wanneer de scene 's sneller worden ... Ik gebruik Windows Vista Business met Media Player Classic 6.4.9.1 met CoreAVC 1.6.5 en op het laptop scherm zelf is het vloeiend!

[non patser mode]
Blijf voorlopig wel bij deze vriendin en verhuizen is nog geen optie aangezien ik net voor 25.000 E verbouwt heb ... Is een nieuwe videokaart voor mijn DELL 1720 met DVI de enige oplossing ???
[/non patser mode]

[ Voor 13% gewijzigd door E.Greidanus op 25-03-2008 12:22 ]

Verwijderd

Wat giant87 bedoelt, is dat er gewoon GEEN hd video via de s-video kan worden gestuurd, noch scart, noch composiet. Als je hd beeld op de tv wil moet je of met vga aansluiten, of met een dvi-hdmi converter (als je laptop dvi heeft).
S-video kan gewoon geen hd versturen, alleen sd. Downconverten kan wel, maar dat zou ik niet realtime gaan doen, aangezien het decoden van 1080p al genoeg werk voor je proc is, laat staan om het dan nog weer realtime te encoden naar een ander formaat. Dat gaat gewoon niet.

• E.Greidanus
ik blijf het raar vinden ... gewoon VGA naar mijn Bravia gaat super met 1080P dus je zou zeggen dat daar het probleem niet zit ... Ben bijna radeloos en het wil er bij mij niet in dat de bandbreedte van S-video het niet aan kan.

[ Voor 31% gewijzigd door E.Greidanus op 25-03-2008 16:48 ]

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het kan zijn dat je niet de overlay mode gebruikt als je via de s-video uitgang afspeelt, ik moest het in zoomplayer aanzetten (en gebruik s-video als enige uitgang)

In de opties van zoomplayer, playback / audio/video / videorenderer : overlay mixer

Verwijderd

Dat is het dus wel :P
S-video is niet gemaakt voor hd, maar voor sd, dus het is gewoon onmogelijk om met de svideo standaard hd te verzenden.
Stel dat het je theoretisch gezien gaat lukken om hd over de s-video kabel te sturen.
Dan komt het bij de tv, en die kan niets met het signaal, want de s-video is ook een manier van versturen, en die accepteerd het dan niet als er ineens 1080p binnenkomt. Die de s-video standaard accepteerd nou eenmaal alleen sd video. Je zult ermee moeten leven, want het gaat je dus echt niet lukken om 1080p over s-video te sturen.
Misschien ben je in de war met DIN stekkers? Die lijken op S-video, maar die zijn voor data etc. en daar kan wel een heleboel data overheen, maar dat is nou eenmaal de din standaard, en niet de s-video standaard.
Ik hoop dat je het zo begrijpt?

Edit: Of bedoel je dat je je 1080p video gewoon als SD (dus geen 1080p/i of 720p/i) wil afspelen op de tv? Want dat moet nl. wel kunnen, ik weet alleen niet hoe.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 17:15 ]

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

E.Greidanus schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:47:
ik blijf het raar vinden ... gewoon VGA naar mijn Bravia gaat super met 1080P dus je zou zeggen dat daar het probleem niet zit ... Ben bijna radeloos en het wil er bij mij niet in dat de bandbreedte van S-video het niet aan kan.
Die bandbreedte wil er bij S-video ook niet in. Component, VGA of DVI/HDMI. Meer smaken zijn er niet voor HD.

Overigens zijn er videokaarten waarbij je ook een component-break-out-box aansluit op de 's-video' aansluiting van de videokaart. Misschien dat dat het geval is.

[ Voor 15% gewijzigd door Shiver23 op 25-03-2008 17:20 ]

PSN: Shiver23

• E.Greidanus
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:14:
Edit: Of bedoel je dat je je 1080p video gewoon als SD (dus geen 1080p/i of 720p/i) wil afspelen op de tv? Want dat moet nl. wel kunnen, ik weet alleen niet hoe.
Dat heb ik inderdaad niet omschreven, maar ik bedoel idd 1080p video gewoon als SD resolutie inderdaad. Zou wel leuk zijn 1920x1024 via s-video :-) ...

Ik ga in ieder geval kijken of het overlay verhaal nog van invloed ... en post mijn bevindingen omtrent dit probleem nog effkes ...

• E.Greidanus
Waanzin! ... In het controle paneel van NVidia aangegeven dat de TV het primaire beeldscherm moet zijn en de schokken bij het beeld opbouwen zijn helemaal weg !!! Als een zonnetje ! Gezien deze goede prestatie met dank aan tweakers samen met vriendin 'The Prestige' 1080P gekeken !!! Sweet !

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen reden om steeds te vermelden dat het 1080p is. Via s-video vervoer je geen 1080p. Maximale resolutie door de scart kabel is hetzelfde als de maximale resolutie van een dvd.

Daarbij zijn de rips van bluray naar 1080p mkv wel beter dan dvd maar nog steeds niet zo goed als bluray. (van 40 gb naar 4/8 Gb)

Je kan ook een 1080p converteren naar je i-pod maar dan zou ik toch niet beweren dat het nog steeds 1080p is.

En de oplossing die jij nu beschrijf is al sinds jaar en dag de oplossing van een heleboel problemen op gebied van tv-out. Erg hinderlijk dat ze daar nog steeds niets aan hebben gedaan. Ik ben helemaal van tv-out afgestapt sinds m'n televisie hdmi etc ondersteunt maar ik heb die hel ook meegemaakt.

[ Voor 26% gewijzigd door Pixal op 31-03-2008 12:28 ]

Pagina: 1