[Print] PCL6 vs RPCS performance hit

Pagina: 1
Acties:

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Juiste topic, dunno. vergelijkbare hits leveren topics in CSA WEB WOS en WSS op, dus sorry alst niet goed is.

Wat is het geval.
Hier staan meerdere nashuatec multifunctionals. Bij het printen van een color 120dpi pdf van 12 pagina`s a 1,2Mb doet de printer er 7 minuten over.

Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen dat hij er 4 minuut 40 seconden ongeveer over doet om de print opdracht zover klaar te krijgen dat er ook daadwerkelijk geprint wordt. Dit is onacceptabel lang. Deze printer heeft PCL6 driver.

De andere nashuatec, (identieke machine alleen RPCS driver) doet er 55 seconden over om de gehele opdracht te voltooien.

Op internet kan ik weinig vinden over de performance en kwaliteit verschillen van de twee driver varianten.

Nu is mijn vraag. Is het performance verschil volledig toe te schrijven aande driver of zie ik iets over het hoofd.
Stel dat ik alle multifunctionals omzet naar RPCS, krijg ik dan problemen met andere documenten? (word oid die opeens van 1 minuut naar 5 minuten print tijd gaan)

De printers staan gewoon in een kantoor dus kan niet de hele dag printer drivers lopen switchen, daarom vraag ik eerst advies van jullie. Google is hierover niet zo behulpzaam, die wil alleen maar apparaten verkopen :)

Can`t live without the mods

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:22
Voor zover ik weet is de RPCS driver een op maat geschreven driver voor die printer en de PCL een wat meer algemeen toepasbare driver.
Daardoor zou het (volgens mijn logica) zo moeten zijn dat je met de RPCS driver altijd betere prestaties moet hebben. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat de RPCS zowiezo beter is kwa uitgebreide mogelijkheden. Denk aan perforeren en nieten ed.

Wat je ook nog na zou kunnen kijken is de instellingen van de PCL driver. Staat het interne geheugen van de printer wel juist ingesteld?
Dit kan namelijk betekenen dat je pc zelf meer denkt te moeten doen wat een vertraging kan veroozaken.

• siepeltjuh
  • Niet online
Dank, dat is in ieder geval weer iets wat ik even ga uitzoeken.

Wat mij opvalt is dat bij de RPCS driver vermeld staat dat het apparaat 96mb geheugen heeft, en bij de andere printer met PCL 6 driver staat niet het geheugen grote vermeld.

RPCS lijkt zoals je zegt dan wat uitgebreider, maar nieten roteren al die opties komen ook in PCL6 voor. Het menu ziet er tussen de 2 drivers verschillend uit, maarkan geen optie vinden die mist in PCL6 ten opzicht van RPCS

• siepeltjuh
  • Niet online
Even een update, de RPCS driver lost het performance probleem op, het gaan van dik 7 minuten printen naar een seconde of 45.

Echter komen de automatisch gegenereerde brieven nu in de problemen. Het lijkt erop dat er gewoon een ander lettertype + grote wordt gebruikt. hierdoor is de hele opmaak aan gort.

Ik heb al zitten zoeken naar true type en font instellingen van de RPCS driver, maar kan hier weinig aan vinden.

Dus mijn vraag is. Is het ook mogelijk om de pdf`s met de PCL driver in praktisch dezelfde snelheid te printen door het wijzigen van een setting. Van vector naar raster scheelde al een minuut of 3, maar dat is nopg steeds een factor 5 trager dan de RPCS driver.