Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe knopje slot-in DVD-drive verplaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Topicstarter
Ik heb recent een Slot-in DVD drive gekocht van een medetweaker voor een case mod. Nu wil ik het knopje om de DVD er weer uit te krijgen op een andere plek in de case hebben zodat alle knopjes mooi bij elkaar zitten. Kan ik zomaar het huidige knopje lossolderen en met een paar draadjes velengen? En wat voor soort schakelaar moet ik gebruiken. Kan ik de schakelaar ook vervangen door gewoon twee draadjes op elkaar te doen? Of werkt deze schakelaar anders? Er zitten namelijk 4 soldeerpunten op. (elektro n00b) En waar moet ik evt. op letten? Hier een paar foto's om te verduidelijken.
Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0293/drive.png
Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0293/DSC04645.jpg
Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0293/DSC04644.jpg
Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0293/DSC04643.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door jdm8 op 20-03-2008 11:59 ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32
Kun je niet even meten met een multimeter wat die schakelaar doet? Misschien is de ene kant een maakcontact en de ander een verbreekcontact (ik noem maar wat).

Ik zou zeggen dat het wel mogelijk moet zijn, maar het is wel handig als je even weet hoe die schakelaar werkt. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Volgens mij is het zo dat hij dan wel 4 contacten heeft, maar dat er in dit geval maar 2 worden gebruikt. Verlengen moet kunnen denk ik. :)

• jdm8

jdm8

Topicstarter
Owjah, nog vergeten te melden, de twee achterste soldeerpunten zitten in contact met de behuizing, ik bedenk me nu ineens dat hij daar waarschijnlijk gewoon mee vast zit? 8)7

En dus moet dit dan gewoon werken? Roest vast staal geleid toch gewoon?
Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0293/schak.png

Wat ik al zei, ben een echte n00b, weet niet eens hoe een multimeter werkt ;)

[ Voor 38% gewijzigd door jdm8 op 20-03-2008 12:10 ]

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Wat je wilt werkt gewoon. Die twee kleine soldeerpuntjes worden normaal met elkaar verbonden als je het knopje indrukt. Die twee grote zijn om het knopje op zijn plek te houden.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je hoeft het knopje niet los te solderen hoor, je kan een andere knop er gewoon paralel aan vast solderen.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• jdm8

jdm8

Topicstarter
lemming_nl schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:07:
Je hoeft het knopje niet los te solderen hoor, je kan een andere knop er gewoon paralel aan vast solderen.
Natuurlijk, waarom dacht ik daar nou niet aan. 8)7 VWO stompt duidelijk je technische kant af, want toen ik 10 was had ik dit soort dingen zelf bedacht. Alleen kon ik toen nog niet zo goed solderen O-)

Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0293/schak.png
Als ik dit als schakelaar gebruik, maart het dan uit dat die rechterkant een RVS schroefje) in contact staat met de case?

[ Voor 16% gewijzigd door jdm8 op 20-03-2008 14:15 ]

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ja, ik gok dat een van de 2 pinnetjes van de orignele schakelaar aan de - (en dus ook aan case) hangt maar dit moet je nameten en vervolgens zorgen dat je het goed aansluit, als geen van beide pinnetjes aan de case hangen moet je daar iets voor verzinnen.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je zou kunnen doen is hetzelfde als wat ik heb gedaan met mijn opticals in m'n Tombraider mod.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ef9538ebef4e29d7b245f3108e74100a/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/468ef4de494e2d13d18d44a2052ffa85/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fb4ff88e6ec011152db87ca85e0c6fa0/thumb.jpg
Ik heb dus een draadje aan de powerknop gemaakt, zodat ik de knop overal kan verplaatsen waar ik hem maar wil hebben.
Knopje blijft dus gewoon zitten maar er zitten 2 draadjes aan de voorste pinnetjes en daarmee kan ik hem nu openen.

• jdm8

jdm8

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:29:
Wat je zou kunnen doen is hetzelfde als wat ik heb gedaan met mijn opticals in m'n Tombraider mod.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ik heb dus een draadje aan de powerknop gemaakt, zodat ik de knop overal kan verplaatsen waar ik hem maar wil hebben.
Knopje blijft dus gewoon zitten maar er zitten 2 draadjes aan de voorste pinnetjes en daarmee kan ik hem nu openen.
Zo ga ik het nu idd. doen :) Vraga me alleen af of mijn "schakelaar" gaat werken omdat de case ook gebruikt wordt door het mobo als aarde. Geeft dit problemen als de schakelaar in contact staat met de case?

Super mods heb je trouwens Terw_Dan _/-\o_ al wil ik voor mijn eigen case een strak design.

[ Voor 4% gewijzigd door jdm8 op 20-03-2008 14:44 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
jdm8 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:11:
[...]

Natuurlijk, waarom dacht ik daar nou niet aan. 8)7 VWO stompt duidelijk je technische kant af, want toen ik 10 was had ik dit soort dingen zelf bedacht. Alleen kon ik toen nog niet zo goed solderen O-)

[afbeelding]
Als ik dit als schakelaar gebruik, maart het dan uit dat die rechterkant een RVS schroefje) in contact staat met de case?
Stompt niet alleen je technische kennis af zo te zien, ook die van het Nederlands (gelijdend?) :+ .
Maar als je nou ipv dat groene draadje direct aan de schroef te maken, eerst een stukje rubber of plastic, en dan pas het contactplaatje erop (lijmt?) dan staat je schakelaar-gedeelte toch helemaal vrij?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• jdm8

jdm8

Topicstarter
MaximusTG schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:40:
[...]

Stompt niet alleen je technische kennis af zo te zien, ook die van het Nederlands (gelijdend?) :+ .
Maar als je nou ipv dat groene draadje direct aan de schroef te maken, eerst een stukje rubber of plastic, en dan pas het contactplaatje erop (lijmt?) dan staat je schakelaar-gedeelte toch helemaal vrij?
Woeps O-) Nederlands is idd. niet mijn sterkste punt (ik denk nooit na voordat ik iets opschrijf), foutje. Mijn nederlands leraar krijgt er vast spijt van dat ik vandaag niet naar zijn les hoefde :P Voor dat contact stukje zat ik te denken aan gewoon een moertje met wat loctite en dan vlak schuren. Zo kan ik namelijk precies instellen hoe ver het schroefje/schakelaar uitsteekt zodat hij gelijk staat met de andere schroefjes die wel gebruikt worden om de case bijeen te houden. Maar ik kan natuurlijk rubber op dat moertje plakken en daar weer iets gelijdens op, echter is dat weer meer gedoe en moet t redelijk groot zijn om er iets op te solderen waardoor het geheel weer nogal groot wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door jdm8 op 20-03-2008 15:19 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

jdm8 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:33:
[...]

Zo ga ik het nu idd. doen :) Vraga me alleen af of mijn "schakelaar" gaat werken omdat de case ook gebruikt wordt door het mobo als aarde. Geeft dit problemen als de schakelaar in contact staat met de case?
Ik vraag me af of dit problemen geeft. Bij mij werkt het ding prima, maar ik heb ook niet echt aarde punten in m'n kast zitten zoals in een standard kast het geval is.

• jdm8

jdm8

Topicstarter
Ik probeer het gewoon, en als er kortsluiting ofzowiets ontstaat slaat mijn voeding wel op de beveiliging (net 2 min. geleden gehad, molex stekkertje verkeerdom er geprobeert in te douwen terwijl de PC aanstond 8)7 . Nog een klein vraagje, er zitten twee chips in de drive waar een soort rubber op geplakt zit. Dit rubber komt weer tegen de onderkant van de behuizing van de drive aan. Dit is dus om de warmte af te voeren, echter nu wil ik de drive tegen de zijkant van de binnenkant van de case doen (case heeft 2 wanden met daartussen lucht), waar dus geen lucht stroomt. Raakt de drive hierdoor niet oververhit? En weet iemand ook hoe dit warmte geleidend rubberachtig spul heet? Ivm. een andere case mod waarbij ik de hitte van de HDD's af wil voeren door die tegen de zijkant van een alu case te drukken met iets meeverends warmte geleidens er tussen (tegen geluid).

[ Voor 6% gewijzigd door jdm8 op 20-03-2008 15:11 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je gezien hoe de DVDspeler in m'n Tomb Raider kast zit? Zelfs die dingen hebben geen last van oververhitting :P dus als jij het ding monteert tegen de wand van de kast (die is van metaal neem ik aan?) dan zal dat echt geen probs opleveren.

• jdm8

jdm8

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:13:
Heb je gezien hoe de DVDspeler in m'n Tomb Raider kast zit? Zelfs die dingen hebben geen last van oververhitting :P dus als jij het ding monteert tegen de wand van de kast (die is van metaal neem ik aan?) dan zal dat echt geen probs opleveren.
Die is idd van ijzer, maar dan zit er een laagje lucht wat stilstaat en dan weer een plaat ijzer wat de buitenkant van de case is. Maar omdat dit een redelijk oude drive is lijtk het mij best logisch dat de chips meer warmte produceren. Bij deze drive zit re namelijk een soort koelding in de onderkant van de drive. Wat niet zo is bij mijn nieuwere samsung brander. Maarja, ik ruik vanzelf wel een brandlucht als het niet kan. :+
Pagina: 1