Ik heb hier een windows CE 5.0 PDA, op mn laptop draait een database met SQL Server 2005 en wil verbinding maken vanaf mn pda naar mn laptop om in de database te kunnen.
Mijn test in C# vanaf mn laptop naar localhost werkt, dezelfde test vanaf een andere pc naar de laptop werkt ook (dus alles staat wel open). Hiervoor gebruik ik TCP Transport (geen Named Pipes).
En dan nog een query, en resultsetje printen, geen probleem.
Op mijn pda, dezelfde code, maar geen connectie. Ik heb verschillende conenctie string geprobeerd maar ik zie in mijn SQL Server profiler niet eens een poging tot verbinding voorbij komen.
Ik heb al heelveel gegoogled, maar niets bied uitkomst, misschien iemand die hetzelfde probleem heeft gehad?
De verbinding loopt via USB kabel naar de PDA, de PDA kan op internet op deze manier, en zelf op de remote desktop van de laptop komen.
Edit:
De fout is "General network error, check your network documentation". Zonder message geeft ie:
System.Data.SqlClient.SqlException: SqlException
at SqlConnection.OnError();
etc
Wat dus van alles kan zijn..
Mijn test in C# vanaf mn laptop naar localhost werkt, dezelfde test vanaf een andere pc naar de laptop werkt ook (dus alles staat wel open). Hiervoor gebruik ik TCP Transport (geen Named Pipes).
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| static void Main(string[] args) { Console.WriteLine("begin"); string strConnection = "Server=ZEEPTOP\\DATABASE;User Id=csharp;Password=xxxx;"; SqlConnection myConnection = new SqlConnection(strConnection); try { Console.WriteLine("open"); myConnection.Open(); } catch (Exception e) { Console.WriteLine(e.ToString()); } |
En dan nog een query, en resultsetje printen, geen probleem.
Op mijn pda, dezelfde code, maar geen connectie. Ik heb verschillende conenctie string geprobeerd maar ik zie in mijn SQL Server profiler niet eens een poging tot verbinding voorbij komen.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| string strConnection = "Server=LAPTOP\\FLEETMANAGER;Database=FleetManager;User ID=xxx;Password=xxx;Trusted_Connection=true"; //provider snapt ie niet string strConnection = "Provider=MSDASQL; Server = 192.168.55.36,1433;Network=dbmssocn;Initial Catalog = FleetManager;User ID=xxx;Password=xxx;Trusted_Connection=true"; string strConnection = "Server=ZEEPTOP\\FLEETMANAGER;Database=FleetManager;User ID=xxx\\xxx;Password=xxx;Trusted_Connection=true"; string strConnection = "Data Source=192.168.55.36,1433;Initial Catalog=FleetManager;Integrated Security=SSPI;User ID=xxx\\xxx;Password=xxx;"; string strConnection = "Data Source=192.168.55.36,1433;Initial Catalog=FleetManager;User ID=sa;Password=xxx;"; |
Ik heb al heelveel gegoogled, maar niets bied uitkomst, misschien iemand die hetzelfde probleem heeft gehad?
De verbinding loopt via USB kabel naar de PDA, de PDA kan op internet op deze manier, en zelf op de remote desktop van de laptop komen.
Edit:
De fout is "General network error, check your network documentation". Zonder message geeft ie:
System.Data.SqlClient.SqlException: SqlException
at SqlConnection.OnError();
etc
Wat dus van alles kan zijn..
[ Voor 4% gewijzigd door VO-Zephyr op 20-03-2008 10:22 ]