Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DC++ actief mode instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wilde na een hele poos weer dc++ gaan gebruiken, maar dan wel active :) Nu krijg ik het niet meer voor elkaar om actief mode aan de gang te krijgen.

Ik zit achter een router (Asus wl 500g) en die zit aan de modem (Zyxel prestige 650)

Het volgende heb ik gedaan:

1) Ik heb de poorten in de router gezet, via NAT -> Virtual server. Dat ziet er ongeveer zo uit:

Portrange: 4990
Local IP: 192.168.2.215
Local Port: 4990
Protocol: Both (zowel TCP als UDP)

2) Vervolgens heb ik de windows firewall uitgezet en voor de zekerheid 2 exceptions toegevoegd. Dat ziet er ongeveer zo uit:

Name: DC++ TCP
Port: 4990
Protocol: TCP

Name: DC++ UDP
Port: 4990
Protocol: UDP

3) Toen ben ik DC++ gaan instellen.

firewall with manual port forwarding.
external/wan ip: 83.160.130.XX
TCP: 4990
UDP: 4990
TLS: niets ingevuld (ik weet niet wat ik ermee moet)

conclusie het werkt niet. Ik zie de hublist, ik kan hubs joinen, maar ik kan niets vinden/downloaden.

Iemand met de gouden tip? O-)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Indien je niks kan zoeken dan werkt udp niet.

Doe eens bij de modem(router) dmz instellen naar je pc, let op dit is alleen om te testen, dit moet je dus direct daarna weghalen, dit is dus gevaarlijk.
dmz wil zeggen alles gaat naar je eigen pc.
Indien dit werkt dan heb je de modem(router) niet goed ingesteld, anders moet je ergens anders gaan zoeken.

http://www.dslreports.com/faq/6518

Probeer eens andere poorten?

[ Voor 8% gewijzigd door jan99999 op 20-03-2008 18:47 ]

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Log eens passief in en probeer dan eens te zoeken.

Wat je ook kunt doen, is in de mainchat van een hub om hulp vragen. Er zijn genoeg nederlandse hubs, met operators en hubeigenaren die je graag helpen ;)

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 21:59
jan99999 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:03:
Doe eens bij de modem(router) dwz instellen naar je pc, let op dit is alleen om te testen, dit moet je dus direct daarna weghalen, dit is dus gevaarlijk.
dwz wil zeggen alles gaat naar je eigen pc.
Je bedoelt vast DMZ ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al wat andere poorten geprobeerd. Mijn modem staat nu ook ingesteld als router, tja zo deed internet het tenminste ;) Kan het zijn dat ik daar de poorten ook open moet zetten?

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:00:
Ik heb ook al wat andere poorten geprobeerd. Mijn modem staat nu ook ingesteld als router, tja zo deed internet het tenminste ;) Kan het zijn dat ik daar de poorten ook open moet zetten?
simpel antwoord, ja

En het liefst natuurlijk dezelfde poorten, scheelt een hoop ge-emmer ;)

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 21:59
NAT achter NAT.. Brr.. Kan je niet beter je modem als bridge instellen naar je router? Scheelt een hoop gedoe :+

Verwijderd

Topicstarter
hehe, mja zou kunnen, maar dat probeer ik dan binnenkort wel even, is zo lastig voor mijn huisgenoot als ik het niet meer aan de praat krijg... :*)
Pagina: 1