• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 19:17
Sinds ik InDesign CS3 heb draaien (ongeveer een half jaar) heb ik regelmatig het probleem dat InDesign niet meer bereikbaar is nadat ik het even verborgen heb. Dit verbergen doe ik door met ALT op het bureaublad te klikken. Als ik dan met ALT+TAB of door gewoon op het icoontje van InDesign in de dock het programma weer naar voren wil halen lukt dat niet. De enige manier om verder te werken is InDesign geforceerd te stoppen en opnieuw op te starten. Vraag me af meer mensen hier last van hebben.

Bij mij doet dit probleem zich voor op een MacPro 266 3GB met Leopard en een iMac 24" 4GB ook met Leopard

Ik probeer het nu op te lossen door met spaces te werken en InDesign dus niet te verbergen maar in z'n eigen space te draaien maar ik vind dit niet echt handig. Is dit nu net zo'n bug als de bouncing icon van Acrobat? 8)7

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Doet alleen InDesign dat, of meerdere programma's, of alleen Adobe programma's misschien?

Is dit trouwens hetzelfde probleem? http://www.adobeforums.com/webx?14@@.3c057463/26

Eén genoemde oplossing daar is het resetten van al je windows naar 'BASIC'. No clue wat dat is.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:42
Die oplossing werkt voor veel zaken bij Adobeprogramma's. Je moet alleen allerlei zaken weer instellen daarna, zoals waar je paletten staan (je kan via Workspace/Werkplek vaste indelingen opslaan en weer oproepen) enz. Dit vinden veel gebruikers vervelend.
Opschonen kan met het indrukken van je halve toetsenbord na het dubbelklikken op het programma-icoon. Nu ja, in ieder geval Alt+Cmd+Opt+Shift of op Windows Shift-Ctrl-Alt (uit blote hoofd). Hiermee heb je een 'schone' omgeving. Helpt bij veel bugs, alleen soms helaas nogal kort... Hier vaak in combi met Woodwing plugins, die ook wel een duit in het zakje doen qua problemen :( .

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 19:17
Dark Blue schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:08:
Doet alleen InDesign dat, of meerdere programma's, of alleen Adobe programma's misschien?

Is dit trouwens hetzelfde probleem? http://www.adobeforums.com/webx?14@@.3c057463/26

Eén genoemde oplossing daar is het resetten van al je windows naar 'BASIC'. No clue wat dat is.
Hey dit is inderdaad een draadje over het zelfde probleem. Kan niet echt een oplossing er tussen vinden. :'( Ga maar eens met Adobe bellen...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het helpt niet, maar moet zeggen dat Adobe qua CS3 behoorlijk aan het kloten is geweest. Dat geldt al bij de installatie. Ik kom in mijn natuurlijke habitat cq werk, ook veel gezeik tegen met de CS3 pakketten. Beetje jammer omdat ze wat betreft installatie ook alleen met halve oplossingen komen.

Ik weet wel bij mij (dat is onder windows) dat het soms heel lang duurt voor een programma zijn gezicht weer laat zien. Illustrator CS3 vooral. Die is ook akelig traag met afsluiten. Dus dan taskswitch ik zeg maar en dan duurt het gewoon een minuut oid voor ie zijn kop weer op steekt.

Ze zullen bij Adobe het busje Polen ook wel ontdekt hebben.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn