Toon posts:

Asus P5N-D en OCZ Reaper HPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond. Ik zit er op het moment sterk aan te denken om een P5N-D moederboard aan te schaffen met de Nforce 750i chip. Het DDR2-800 OCZ Reaper HPC geheugen is op het moment leuk geprijst (2x 2GB) en deze kit komt overal uitstekend uit de reviews (ze hebben hem zelfs op 3-3-3-10 gekregen bij 800mhz). De vraag is, hoe groot is de kans dat het niet gaat werken met deze twee? Ik heb een hoop narigheid gehoord over compatibiliteitsproblemen met Asus en sommig geheugen. Is er iemand bekend mee? Google heeft me niet kunnen helpen. :(

Ik wilde eigenlijk een boardje van Gygabite met 750i aanschaffen maar deze is nog niet beschikbaar bij de winkel waar ik hem wil kopen. Asus en andere merken hebben ook boards met de 780i chip maar het enige verschil is volgens mij de triple-sli mogelijkheid (correct me if I'm wrong); iets wat ik toch niet van plan ben. Ik wil een SLI moederboard dat ALS ik ooit nog eens écht gek word, ik in ieder geval de mogelijkheid heb om twee kaarten in mijn systeem te proppen. Ik weet dat de Intel chips beter zouden zijn, maar in de praktijk ga ik dit waarschijnlijk niet merken. Ik ben geen 100% diehard gamert.

Verder onbelangrijk maar misschien wel leuk. Ik ben van plan er een intel E8400 en een MSI 8800GTS (nieuwe versie) overclocked opzetten. Eindelijk een nieuw systeem na bijna 9 jaar _/-\o_ Mijn DDR-100 geheugen begint kuren te vertonen, bij CTRL-C en CTRL-V krijg ik nog wel eens BOSD's. Jep, het is tijd voor een upgrade :)

Verwijderd

Ga eens voor de grap naar de Asus site en zoek daar het moederbord op en klik op QVL download. ;)

offtopic:
Dit staat overigens ook in de FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:10:
Ga eens voor de grap naar de Asus site en zoek daar het moederbord op en klik op QVL download. ;)
offtopic:
Dit staat overigens ook in de FAQ
Dit heb ik al geprobeerd mijn beste vriend, maar die lijst is helemaal niet compleet. ;)

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Op de OCZ forums eens vragen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze zojuist een mailtje gestuurd.

Ik had wel verwacht hier een antwoord te krijgen eerlijk gezegd. Dit is toch het hoofdkwartier van de uber-geeks dacht ik zo :P