Mr Alfabet schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 00:43:
De Gigabyte Turboforce kan via meegeleverde software de core van 1.2V voorzien... Guess what's comming my way
Op verzoek dus hier wat bevindingen.Wiethoofd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 01:13:
dan moet je mazzel hebben dat hij goed klokt!!
maar iig succes met klokken en vermeld je scores ergens
Setup:
ASUS P5K-E WIFI/ap
E8400 Q745A822
Gigabyte 8800GT Turboforce op waterkoeling (pas op! blok past standaard niet! heb ik moeten dremelen!)
4x 1GB Crucial Ballistix PC8500
Bevindingen:
In 1 woord gewoon fantastisch!
Bij aankomst de koeler meteen verwijderd. Mooi dingetje trouwens, heb er nu iemand blij mee gemaakt die zn 3850 ermee gaat koelen.
Toen bleek het waterblok niet te passen: de caps zaten in de weg. Er is echter niet veel wat mijn Dremel niet aankan! Meteen voor mn vriend en voor mezelf het waterblok gemod zodat het allemaal paste, en op de voltage regulators wat homemade heatsinks bevestigd.
Clocking:
Met de bijgeleverde gamer HUD heb ik na het opstarten de vGPU maar meteen op 1.2V gezet, aangezien de idle temp zo'n 35 graden was. En toen ging het heel rap!
via 750-800-840 heb ik de Core naar de uiteindelijke clock van 830mhz gestuurd.
Dit leverde met een (30min P95 stabiele) E8400 @ 4.2Ghz zo'n 13550 punten op in 3DMark '06.
Daarna de shaders, daarmee loop ik nu tegen een beetje de max aan op zo'n 2020mhz. (core clock op 725 terug gezet). Hierbij geen 3DM score, aangezien mijn pci-e link width op 1x staat door n vage issue van mn moederbord. Kost me zo'n 8 reboots om de 'juiste' pci-e frequency te vinden bij een bepaalde FSB, en aangezien mijn RAIDcontroller een enorme piep maakt bij het booten doe ik dat maar niet 's nachts.
Temps:
Idle: 34 graden
Stressed (30min 3DM loop): 37 graden. (Je leest het goed)
Stay tuned voor pics, memory resultaten en totale scores!
Mocht iemand een manier hebben om het bord een permanente 16x link width te geven, dan hoor ik het graag!