Toon posts:

z5500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GOT forum leden.

ik heb sinds 2 dagen een z5500 set heb al heel wat gelezen over het plopjes probleem maar daar heb ik dus verder geen last van want ik hoor geen plopjes.

ik heb alles aangesloten zoals in het boekje staat ( ook niet echt moeilijk he rood in de rode ingangen zwart in de zwarte ) eerst alles netjes aangesloten toen pas de subwoofer aan het stroom gezet.

nu heb ik dus dat als ik muziek luister in 1 x het geluid even zachter wordt soms voor een korte tijd en soms voor een langere tijd en het geluid dan in 1 x weer harder wordt.

en als ik me oren op de achterste boxen leg hoor je een beetje geruis en hoor je soms stukken van de tekst die die lama zeg half zegt alsof die boxen ze wilt laten horen maar niet kan.

heb een Creative Sound Blaster Audigy SE 24bit geluidskaart.

heb net wel ontdekt als ik me geluidstest doe en mijn effect op 6 ch direct ( zo dus aangesloten op me p.c. ) dan hoor ik wel alle boxen zet ik hem op PL2 music dan hoor ik alleen links en rechts voor.

ik luister dus gewoon muziek ( via media player heb wel alleen muziek met minimaal 196 bit rate gedownload ) zet hem op pl2 music

mijn PID is 746 van me z5500

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:58

Roytoch

Nietes

nu heb ik dus dat als ik muziek luister in 1 x het geluid even zachter wordt soms voor een korte tijd en soms voor een langere tijd en het geluid dan in 1 x weer harder wordt.

en als ik me oren op de achterste boxen leg hoor je een beetje geruis en hoor je soms stukken van de tekst die die lama zeg half zegt alsof die boxen ze wilt laten horen maar niet kan.

Oftewel, als je de pls1 doet is er niks aan de hand, maar als je pls2 doet dan hoor je de achterste boxen niet, en bovendien wisselen de voorste speakers sterk in geluidsniveau op volledig willekeurige wijze? Ik heb er verder geen verstand van maar ik heb sterk het idee dat je het probleem niet echt helder weet te verwoorden :+.

Om toch wat nuttigs te zeggen; in je vorige post (die gesloten is omdat hij niet leesbaar is), vraag je wie je erop moet aanspreken. Het antwoord is: beide mag. In principe is alternate de verkoper en is hij dus verantwoordelijk voor een goede werking van het product. Ze zullen misschien verwijzen naar Logitech, maar als je geen zin hebt hiermee contact op te nemen zullen zij toch echt aan de bak moeten.

Ik heb een en ander gelezen over de vaak goede service van logitech met vervangen en dergelijke dus mocht het zover komen kan je het altijd zo spelen.

Maar zojuist zeg je toch dat test ervoor zorgt dat je erachter komt dat de boxen an sich wel werken? Doet ie t nog steeds verkeerd op een andere PC?

[ Voor 33% gewijzigd door Roytoch op 20-03-2008 00:30 ]

Welles

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:42

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 00:07:
Beste GOT forum leden.

ik heb sinds 2 dagen een z5500 set heb al heel wat gelezen over het plopjes probleem maar daar heb ik dus verder geen last van want ik hoor geen plopjes.

ik heb alles aangesloten zoals in het boekje staat ( ook niet echt moeilijk he rood in de rode ingangen zwart in de zwarte ) eerst alles netjes aangesloten toen pas de subwoofer aan het stroom gezet.

heb een Creative Sound Blaster Audigy SE 24bit geluidskaart.

heb net wel ontdekt als ik me geluidstest doe en mijn effect op 6 ch direct ( zo dus aangesloten op me p.c. ) dan hoor ik wel alle boxen zet ik hem op PL2 music dan hoor ik alleen links en rechts voor.

ik luister dus gewoon muziek ( via media player heb wel alleen muziek met minimaal 196 bit rate gedownload ) zet hem op pl2 music

mijn PID is 746 van me z5500
je zal alleen uit alle 5 / 6 de boxen geluid krijgen als je hem op 6channel direct zet met die test. aangezien je logitech set er anders een nep 5.1 geluid van probeert te maken.

probeer je setje eens digitaal aan te sluiten daarvoor heb je of een optich kabeltje nodig of een coaxiaal kabeltje en als ik me niet vegis moet je dan een mono mini jack naar tuilip stekker.
dan kan je meteen DTS gebruiken bij films en dat soort dingen. BTW test eens met een digitale verbinding en kijk of het probleem dan blijft.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
ik zal dat is doen heb die kabels al besteld optisch en coax ( optisch voor me ps3 en t.v. en coax voor me p.c. ) alleen waren niet op voorraad ik dacht neem iets duurdere in plaats van het huis keuken merk van elecktrozaak zelf

en ik dacht al dat ik alleen alle 5 de boxen op de test goed kreeg als ik hem op 6 channel zet en dat die anders 5.1 simuleert

en ik heb verder helaas geen andere p.c. tot me beschikking waar die op past ( p.c. van me vader is maar P4 3,0 met amper specs )

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 02:16

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:00:
1. en ik dacht al dat ik alleen alle 5 de boxen op de test goed kreeg als ik hem op 6 channel zet en dat die anders 5.1 simuleert

2. en ik heb verder helaas geen andere p.c. tot me beschikking waar die op past ( p.c. van me vader is maar P4 3,0 met amper specs )
1. Heb geen idee met wat je met die regel bedoelt...

2. Volgens mij werd er bedoelt om de speakers zelf te testen.. daar hoef je de videokaart niet voor over te zetten...Daarnaast zijn de systeemeisen van je geluidskaart niet zo hoog. Hij zal het makkenlijk moeten doen op de pc van je vader. ZIE HIER MAAR IS DE VERSEISTEN

[LTS][MTS][HTS]

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 21:54

codeneos

[...]

Ik heb ook logotech speakers en deze willen nog wel eens radio signalen uit de lucht oppikken. Misschien heb jij hier ook last van (het geruis dat je hoort), het wordt altijd een stuk minder als ik de volume knop tot ongeveer de helft draai. Hier na kun je het volume dmv de volume knop in windows weer bijstellen naar het gewenste niveau.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:42

Shunt

Boe

even een tip van het geluid over de andere speakers die niet van je pc komt. Druk de stekker van je Control pod GOED HARD aan op je sub en draai het zo hard mogelijk vast. Dit stuk is zeer storings gevoelig.

[ Voor 18% gewijzigd door teacher op 20-03-2008 14:04 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:21

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik denk dat ik snap wat je bedoeld en die PL1 en PL2 zijn volgens mij gewoon software truucjes van de z-5500 die surround emuleren en dan kan het best zo zijn dat je achterboxen heel zachtjes muziek produceren.

Sluit je z-5500 analoog aan op je geluidskaart met de 3 stekkers. Draai wat mp3tjes met je z-5500 op 6 kanaals direct. Dat zou gewoon goed moeten klinken.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1