Toon posts:

BPM zichtbaar maken in de mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik mix dikwijls mp3's met het programma Virtual DJ en een Hercules MK II.
Het is uiteraard handig dat je in Virtual DJ de BPM van een track kunt zien, maar wat tegenvalt is dat de volledige titel en/of artist niet altijd zichtbaar zijn of er staat compleet iets anders (omdat sommige mp3's geen of verkeerde ID3tags hebben). Plus je moet eerst een nummer inladen (oftewel laten afspelen) vooraleer de BPM verschijnt.

Dus bedacht ik de simpele oplossing om gewoonweg tracks uit mijn folders te verslepen naar het Virtual DJ programma. Maar dan zie ik natuurlijk niet de BPM van de tracks...

Ziehier dan mijn euvel; Bestaat er een programma dat de BPM van tracks kan tonen in de folders/mappen? Bijvoorbeeld als een bijkomende kolom wanneer de beeldweergave in de mappen in 'Detail' staat. In plaats van die onnuttige gegevens als 'Grootte', 'Type', 'Gewijzigd op',....

Alvast bedankt voor d hulp...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

na 10 seconden googlen:
http://www.softjock.com/bpmproscan.html

Hiermee klopt iig de tag. Of je dit ook in windows kan laten zien is een 2e, maar daar kan je een tag viewer voor gebruiken.

Try it :)

[ Voor 45% gewijzigd door teacher op 20-03-2008 00:00 ]

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Die BPMProScan, zo ver was ik ook al geraakt. Maar het is me dus te doen om die 2° stap; het zichtbaar maken in de Windows Folders.

Heb al met een drietal MP3-Taggers geexperimenteerd, maar daar bleef het bij.
Die dingen hebben meestal een nogal moeilijke interface.
Iemand ervaring met een gebruiksvriendelijke MP3-Tagger?
Liefst ééntje die de BPM zichtbaar kan maken in mijn mappen....

Verwijderd

wel eens aangedacht om de bpm voor de artiesten naam te plakken? OF titel of jaar?
Die optie;s zie ik namelijk ook als ik details weergave heb.
Wat dus weer aan te passen in de id3tag

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 17:29 ]